וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: דרישת הרשתות לתשלומים רטראוקטיוויים נוספים מיצרניות המזון לא נוגעת לעלית ואסם

אילן מוסנאים

5.11.2002 / 11:34

בבנק מעריכים כי עלית תציג ברבעון השלישי שחיקה של כ-2% במכירות אך צמיחה נאה בשיעורי הרווחיות; עלית אינטרנשיונל לא צפויה לעבור לרווחיות לפני 2004



אסטרטגיית ההתרחבות של עלית בחו"ל מסוכנת אך הגיונית. כך מציין האנליסט בני שרביט מיחידת המחקר של בנק הפועלים. בבנק מסבירים כי מכיוון שקשה לעלית לצמוח בארץ (בשל גודלה ובשל המיתון בשוק הישראלי) היא מנסה להפוך למובילה בתחום הקפה הקלוי (המאופיין ברווחיות גבוהה) במדינות מסוימות בחו"ל.



בבנק הפועלים מותירים למניית עלית 5 המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 163 שקל - הגבוה בכ-31% ממחירה בבורסה.



בבנק הפועלים מעריכים כי עלית תדווח ברבעון השלישי על שחיקה של כ-2% במכירות ל-295 מיליון שקל, וזאת עקב המצב הביטחוני, המיתון המתמשך במשק והתחרות החריפה הן בין חברות המזון והן מול רשתות השיווק. עם זאת, שרביט מעריך כי הפרסומים האחרונים, לפיהם הרשתות דורשות מיצרני המזון תשלום נוסף בהיקף של כ-2.5% בגין מכירותיהם בסניפי הרשתות בחודשים מאי-אוקטובר, נוגעות ליצרני המזון הקטנים ולא לעלית ולאסם, שהן מספיק גדולות כדי לעמוד בלחצי הרשתות.



שרביט מעריך כי מכירות הקפה של החברה בארץ צפויות להציג שיפור לעומת הרבעון המקביל, וזאת נוכח ההיעלמות של מותג קפה רג'ואן, שבשנה שעברה "גנב" מעלית נתח שוק גדול ואילץ אותה להפחית את המחירים ולהגדיל את עלויות השיווק והפרסום. להערכתו, החברה הצליחה בחודשים האחרונים להגדיל גם את נתח השוק שלה בתחומי השוקולד (בעקבות המיתוג מחדש שערכה) ובתחום המסטיקים (בו היא נאבקת מול חברת אורביט הבינלאומית). מנגד, השורה התחתונה של החברה תיפגע מסגירת רשת החנויות "רגע מתוק" שנסגרה בשנה האחרונה.



בבנק הפועלים מעריכים כי החטיבה הבינלאומית, עלית אינטרנשיונל, תציג ברבעון עלייה של כ-5% במכירות שלה ובמקביל תצליח לצמצם את ההפסדים. עם זאת, הוא מעריך כי החברה לא צפויה לעבור לרווחיות השנה או ב-2003.



בכלל, אומר שרביט, הסיכון בפעילות של עלית אינטרנשיונל הנו גבוה והשקיפות בפרסומי עלית לגבי הפעילות בחו"ל הנה נמוכה ומקשה על ניתוח הפעילות. עם זאת, לדבריו, פוטנציאל הרווחים של הפעילות גבוהה ומספיק שעלית תצליח בחדירה במספר מדינות, כדי שהמהלך יוכיח את עצמו ככדאי.



למרות הירידה במכירות ובזכות מהלכי ההתייעלות שעלית ביצעה בשנה האחרונה, בבנק הפועלים מעריכים שהחברה תציג ברבעון גידול של כ-15% ברווח התפעולי ל-29 מיליון שקל. בשורה התחתונה, וזאת בעיקר עקב תוצאות חלשות מאוד ברבעון המקביל, עלית צפויה להציג צמיחה חדה של מאות אחוזים ברווח הנקי לרמה של 14.7 מיליון שקל (לעומת רווח של כ-1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל).



פרק נפרד מקדיש שרביט לביצוע ה-Buyback, בשיעור של כ-40 מיליון שקל, עליו הכריזה עלית לפני מספר שבועות. שרביט מעריך כי החברה תרכוש את מניות ה-5 שלה, שהמחזור היומי בהן נע סביב רמה של כ-600 מיליון שקל, כך שהרכישה היא בהיקף של פי 70 בערך מהמחזור היומי הממוצע וצפויה להשפיע באופן משמעותי על המסחר בנייר.



שרביט מציין גם שעלית מוגבלת בימים בהם היא יכולה לבצע את הרכישות. לדבריו היא לא תרכוש מניות בשוק לפני פרסום הדו"חות ב-26 בנובמבר (כדי שלא יצוצו בשוק שמועות לגבי שימוש במידע פנים אם הדו"חות יהיו טובים מהמצופה). מאותה סיבה החברה לא תפעל בשוק בתקופה שאחרי תום הרבעון הרביעי ועד לפרסום הדו"חות, מה שמותיר לה טווח פעולה מאוד קצר.



המהלך צפוי לתרום באופן עקיף לרווח למניה של החברה, שהוא המעניין את האנליסטים, שכן המניות שיירכשו ייהפכו לרדומות וירדו ממצבת המניות הנחשבות לצורך חישוב הרווח למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully