וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: מיזמי ה-ASP של ריטליקס יגרעו השנה 7-8 מיליון דולר משורת הרווח התפעולי

אלי דניאל

5.11.2002 / 12:57

מעלה תחזית ההכנסות השנתית ל-74 מ' ד'; הרווח התפעולי השנתי יגיע לכ-7.3 מ' ד'; שיעור הרווח הגולמי יירד בשנה הבאה באופן מהותי בשל רכיב גבוה של חומרה במכירות Storenext US



חברת מיטב מפרסמת היום עדכון להמלצתה למניית ריטליקס , וזאת לאחר שהחברה פירסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2002. האנליסט שי יצחקי מותיר את המלצת ה"קנייה" למניית ספקית פתרונות התוכנה לתעשיית המזון, כאשר מחיר היעד הורד מ-16 דולר למחיר של 14 דולר - הגבוה בכ-59% ממחיר המניה בשוק.



יצחקי מציין כי בשיחת הוועידה, העריכה הנהלת החברה כי תוצאות הרבעון הרביעי יהיו טובות לפחות כמו תוצאות הרבעון השלישי. בשל כך, יצחקי עידכן כלפי מעלה את תחזית ההכנסות שלו לשנה הנוכחית לכ-74 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 72 מיליון דולר. באופן דומה עודכנה תחזית הרווח התפעולי לכ-7.3 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 6.3 מיליון דולר.



להערכת יצחקי, ריטליקס עתידה להוציא השנה על מיזמי ה-ASP שלה סך של כ-10 מיליון דולר והוצאה זו תיגרע 7-8 מיליון דולר משורת הרווח התפעולי שלה.



בהתייחסו לשנת 2003 מעריך יצחקי כי ריטליקס תשיג צמיחה של 10% בעסקי הליבה שלה - פחות מתחזיתו הקודמת לצמיחה של 15%. לדבריו, הערכה זו עשויה להיחשב לשמרנית לאור שיעורי הצמיחה ההיסטוריים של ריטליקס והשקיפות הגבוהה ממנה היא נהנית, אך הוא בוחר בה בעיקר בשל שורה של נתונים לא מעודדים שפורסמו בארה"ב בנוגע למכירות מגזר קמעונאות המזון במדינה זו. כך, למשל, יצחקי מציין את אזהרת הרווח שפירסמה לפני כשבוע חברת אלברטסון, הנחשבת ללקוחה משמעותית של ריטליקס.



הכנסות Storenext Israel צפויות לעמוד השנה על 2 מיליון דולר ובשנה הבאה על 3 מיליון דולר. יצחקי מציין כי שלוש שנים לאחר הקמתו, מיזם Storenext Israel מחובר ל-500 חנויות בישראל, המהוות, להערכת החברה, כ-30% משוק המזון הלא מאורגן בישראל. כיום עובדים דרך המיזם רק 10-15 ספקים מובילים בתעשיית המזון, אך ריטליקס מתכוונת להגדיל את מספר הספקים שעובדים עם המיזם, ובאופן זה להגדיל את ההכנסות ממנו. על פי הערכתו של יצחקי, ריטליקס צפויה ליהנות משיעורי רווחיות גבוהים מאוד על הכנסות אלה, וזאת לאחר שהמיזם יגיע לאיזון לקראת סוף שנה זו או בתחילת שנת 2003.



יצחקי סבור כי הכנסות המיזם המשותף עם תאגיד פוג'יטסו - Storenext US - יעמדו בשנת 2003 על כ-14 מיליון דולר - מעט מתחת לתחזיות החברה להכנסות של כ-16 מיליון דולר. לדברי יצחקי, הרציונל העומד מאחורי הקמת המיזם הוא ניצול הפריסה החזקה של פוג'יטסו מחד והשליטה הכמעט מוחלטת של ריטליקס בשוקי ה-Tier 3&4, מאידך, כדי ליצור מסה קריטית של חנויות, ובכך לתת הצדקה כלכלית לקהיליית מסחר וירטואלי דומה לזו שבישראל.



להערכת יצחקי, המרווח הגולמי של ריטליקס צפוי לרדת בשיעור מהותי בשנת 2003, בשל רכיב גבוה של חומרה במכירות המיזם המשותף. עם זאת, המרווח צפוי לעלות ככל שיהיו יותר הכנסות חוזרות מלקוחות קיימים משירותי ערך מוסף בפלטפורמת הסחר האלקטרוני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully