וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BDI: בחודש אוקטובר חלה הרעה נוספת במוסר התשלומים במשק

גולן פרידנפלד

5.11.2002 / 13:25

מספר ימי הפיגורים הממוצע עומד על 37; מתחילת השנה עלה מספר ימי הפיגורים בכ-12 והוא משקף גידול של 48% לעומת שנת 2001

בחודש אוקטובר החמיר מוסר התשלומים בישראל וימי הפיגורים בחודש זה הגיע ל-37 לעומת 36 ימים בחודש ספטמבר, כך עולה מבדיקה שערכה חברת BDI. מהנתונים עולה כי מתחילתה של השנה גדל מספר ימי הפיגור בכ-12 יום, המהווים גידול חד של 48% במספר ימי הפיגור. מגמת ההרעה במוסר התשלומים, והארכת ימי הפיגור במשק, משקפות את ההרעה שנרשמת ברציפות במהלך החודשים האחרונים במגזר העסקי בישראל, ומדגישה את מצוקתם של מרבית החברות והעסקים בעמידה בתנאי התשלום שנקבעו מראש.

מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה על ידי הספקים ללקוחות נשאר יציב בחודש אוקטובר בהשוואה לחודש ספטמבר, והוא ממשיך לעמוד על 90 יום. במספר ימי האשראי בפועל ימי אשראי בהסכמה + ימי פיגור נרשמה לפיכך הרעה של יום אחד, והוא עמד בחודש אוקטובר על 127 ימים בהשוואה ל-126 ימים בחודש ספטמבר.

בראש הענפים עם מוסר התשלומים הירוד והרע ביותר ניצב ענף עבודות בניין תשתית ופיתוח. פיגור ממוצע בענף מגיע ל-43 יום (כחודש וחצי), בהשוואה ל-42 יום בחודש ספטמבר. סך ימי האשראי בפועל בענף עומד על 125 יום. ענף החקלאות (ייצור תוצרת חקלאית) מדורג בחודש ספטמבר כענף עם מוסר התשלומים הטוב ביותר בישראל, זאת לאחר שבמשך מספר חודשים הוביל ענף תעשיית מוצרי המזון והמשקאות את רשימת הענפים בהם מוסר התשלומים הטוב ביותר. מספר ימי הפיגור בענף נשאר בחודש האחרון 26 ימים, כמו בחודש ספטמבר. סך ימי האשראי בפועל בענף עמד בחודש האחרון על 116 ימים.

מוסר תשלומים טוב יחסית נמצא גם בשני ענפי המזון - ענף תעשיית מוצרי המזון והמשקאות (אשר, לראשונה מזה כמה חודשים אינו מוביל את רשימת הענפים בעלי מוסר התשלומים הטוב ביותר), ובענף שיווק מוצרי מזון ומשקאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully