וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרוויז'ן רוכשת את הסטארט אפ מדבר טק ואת חברת TTR בכ-30 מיליון דולר

בעז בבאי

5.11.2002 / 7:42

מקרוויז'ן תשלם 25 מיליון דולר תמורת מדבר טק; תרכוש את הקניין הרוחני של TTR הישראלית בתחום ההגנה נגד העתקות בעסקה שהיקפה 5.25 מיליון דולר * TTR מתכוונת למכור את פעילותה לשותפתה האסטרטגית מקרוויז'ן



מאת בעז בבאי ועודד חרמוני



חברת מקרוויז'ן האמריקאית רכשה את חברת הסטארט אפ הישראלית מדבר טק. על פי הערכות של מקורות המעורבים בעסקה, מקרוויז'ן תשלם 25 מיליון דולר תמורת מדבר טק, כשני שלישים מהסכום במזומן והשאר על פי עמידה ביעדי מכירות שנקבעו בהסכם הרכישה.



בנוסף הודיעה מקרוויז'ן על רכישת הקניין הרוחני של חברת TTR (טי.טי.אר) הישראלית בתחום ההגנה נגד העתקות, בעסקת מזומן בהיקף של 5.25 מיליון דולר, והחזרה של 1.8 מיליון מניות של TTR שרכשה מקרוויז'ן תמורת 4 מיליון דולר בינואר 2000.



בעלי המניות העיקריים של מדבר טק, בהם קרנות ההון סיכון ורטקס, טכנופלסט ונצ'ר, TDA, נומורה-ג'פקו, וקרן ברגמן, כספי ושרם, צפויים לרשום רווחים מעסקת הרכישה, אחת היחידות בישראל שהניבה תשואה חיובית למשקיעים בשנתיים האחרונות.



שוויה של מדבר בגיוס ההון האחרון שערכה בחודש אפריל 2000, היה 16.3 מיליון דולר לפני הכסף (22 מיליון דולר אחרי הכסף). מאז הקמתה גייסה מדבר כ-7.7 מיליון דולר. ורטקס, שהשקיעה בעבר במדבר 3 מיליון דולר, היא בעלת המניות הגדולה בחברה, ועל פי הערכות מחזיקה כ20% ממניותיה.



יורם אורון, שותף-מנהל בוורטקס שימש כיו"ר פעיל בחברה עד לאחרונה והוחלף על ידי רועי מכנס המשמש כיו"ר פעיל של החברה במשרה מלאה. זהו המימוש הראשון שרושמת ורטקס מאז תחילת השנה ואחד המימושים היחידים שהתבצעו השנה, בהן קיבלו בעלי המניות יותר מהשקעתם, אם כי, מדובר במימוש נמוך משמעותית מהיקפי המימושים שהיו בשנים 1999-2001. אורון אמר בעקבות המכירה, כי ורטקס מחפשת אפשרויות של מיזוגים ורכישות לחברות הפורטפוליו שלה, כחלק מהניסיון למצוא פתרון נכון למצבן של החברות.



מדבר הוקמה בשנת 98' על ידי רן אלקלעי ופיליפ סלב בניסיון לתת מענה טכנולוגי להעתקות הבלתי חוקיות של דיסקים שהסבו בשנת 2001 בלבד, הפסדים בהיקף של 5 מיליארד דולר לתעשיית המוסיקה הבילאומית. החברה פיתחה טכנולוגיית אבטחה למדיות אופטיות המונעת העתקה של קובץ המוסיקה על ה-CD המקורי באמצעות מנגנון הנמצא על הדיסק. המוצר של החברה, הקרוי Cactus Data Shield, מותקן על גבי הדיסק עצמו.



מאז תחילת השנה מציעה מדבר גם הגנה מפני העברה של קבצים מ-CD והמרתם לקבצי MP3. בחצי השנה האחרונה הצליחה החברה להגדיל את מכירותיה, והתקינה מנגנוני הגנה על יותר מ-10 מיליון דיסקים. בסך הכל התקינה החברה את המנגנון ב-50 מיליון דיסקים ובין לקוחותיה חמש מחברות ההקלטה הגדולות בעולם, בהן EMI, יוניברסל, BMG, טיים-וורנר-AOL.



המכירות הכוללות של החברה מסתכמות ביותר מ-5 מיליון דולר מאז היווסדה. ברבעון השלישי השנה הגיעו מכירות החברה לכ-700 אלף דולר והיא עברה לרווחיות בפעם הראשונה בתולדותיה.



מקרוויז'ן היתה אחת המתחרות הבולטות של מדבר בתחום ההגנה נגד העתקות. מתחרים נוספים בתחום הם חברת הסטארט אפ star-force, חברת המחשבים SunnComm וחברות תקליטים להן פיתוחים עצמיים, כמו סוני.



מקרוויז'ן, הנסחרת בבורסת נאסד"ק לפי שווי שוק של 839 מיליון דולר, מתכננת לסגור את פעילות הפיתוח של מדבר טק בישראל, ומנהליה הבכירים של החברה אמורים לעבור למשרדים של מקרו-ויז'ן בבריטניה.



מקרוויז'ן היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר בתחום ההגנה מפני העתקות (CP) ועל פי הערכות שולטת בכ85% ממנו עם מכירות בהיקף של 71 מיליון דולר מתחילת השנה. החברה פעלה עד היום בעיקר בתחום ההגנה על העתקת מדיות כמו DVD ושידורים דיגיטליים של צפייה בתשלום.



בתחום האודיו היא מציעה פתרון הקרוי safeaudio, מנגנון המוסיף במתכוון טעויות למידע שעל הדיסק שעולות בעת העתקתו. החברה שיחררה לאחרונה גירסה שתאפשר לקבצים שיותאמו לגרסת החלונות העתקה של קבצי אודיו מתוך CD למחשבים ונגני MP3, אך ימנעו את צריבתם על דיסקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully