וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגקום נחלצת במהלך "אביר לבן" לעזרת ויוונדי במאבק על השליטה בסגטל

דפנה מאור

5.11.2002 / 14:11

בלגקום נמצאת במו"מ ראשוני למיזוג עם סגטל, אשר וודאפון ביקשה לרכוש מידי ויוונדי, BT ו-SBC



בלגקום, חברת הטלקום הממשלתית הבלגית, וחברת הטלפוניה הצרפתית סגטל נמצאות בשלבים ראשונים של מו"מ למיזוג, דיווחו מקורות של סוכנות רויטרס. מהלך של מיזוג כזה עשוי לסייע לויוונדי להדוף ניסיון של וודאפון להשתלט על סגטל, המחזיקה בחברת הסלולר הצרפתית SFR, מנכסיה הרווחיים ביותר של ויוונדי.



סגטל נשלטת על ידי ויוונדי, וודאפון, SBC ובריטיש טלקום. השתיים האחרונות הסכימו למכור את החזקותיהם לוודאפון, אולם ויוונדי דחתה את ההצעה, וניצלה זכות וטו שיש לה על העסקה. עד 10 בדצמבר תוכל ויוונדי לנסות לחסום את ניסיון ההשתלטות של וודאפון באמצעות הצעה משלה.



וודאפון הגישה לויוונדי, SBC ו-BT הצעת רכש האומדת את שוויה של סגטל ב-13 מיליארד דולר. עיקר השווי מתבסס על פעילותה של SFR, חברת הסלולר השנייה בגודלה בצרפת. ויוונדי, הנמצאת בקשיי מזומנים, מתנגדת למכירת חלקה בסגטל, המהווה אחד התחומים הרווחיים ביותר של פעילותה.



ויוונדי כינסה היום מפגש אנליסטים כדי לשכנע את השוק לצדד בה במאבק לחסום את וודאפון. שיחות המיזוג של בלגקום אכן התקבלו על ידי השוק כמעין מהלך "אביר לבן" המיטיב עם האינטרסים של ויוונדי, ומניותיה של חברת המדיה עולות ב-5.9% בבורסת פאריס על רקע ירידות בשווקים. מקור בממשלת בלגיה אמר כי בלגקום איננה מתכננת לסייע לממן את רכישת סגטל על ידי ויוונדי.



לפי דיווח של "לה פיגרו" תוותר ויוונדי על רכישת סגטל אם וודאפון תעלה את הצעת הרכש שלה.



לפי הערכות, משתווה שוויה של בלגקום לזה של סגטל. 50.1% ממניות בלגקום נמצאות בידי ממשלת בלגיה, אשר מאז 1995 ניסתה למכור את החזקותיה. החברה שואפת להתרחב מעבר לגבולות השוק הביתי, ושותפות עם סגטל תיתן לה דריסת רגל בשוק הצרפתי. יתר 49.9% מניות סגטל נמצאות בידי קונסורציום של משקיעים זרים, הכוללים את SBC ו-TDC מדנמרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully