וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ביקורת דו"ח גינזבורג: שפ"מ תוכל להתמודד בפעם השלישית במכרז לשיווק זמן אוויר לפרסום בקול ישראל

רוני קורן-דינר

5.11.2002 / 15:11

בדו"ח שפורסם לפני שנה כתב גינזבורג: "כבר לפני 5 שנים היו ערים לכך שאין כל בקרה על שפ"מ וקיימת תלות בשירותיה - שפ"מ לא מאפשרת לבדוק ספריה"



אתמול אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת התיקון לחוק רשות השידור, לפיו שירותי פרסומות מאוחדים (שפ"מ) יוכלו להתמודד בפעם השלישית במכרז לשיווק זמן האוויר לפרסום בקול ישראל. עד כה קבע החוק כי גוף חיצוני שהתקשר עם הרשות בחוזה, לא יוכל להתמודד במכרז בחלוף שתי תקופות התקשרות או עשר שנים.



התיקון לחוק הוכן בוועדת החינוך והתרבות בראשות ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל) והוא מאפשר לרשות השידור להתקשר עם הגוף שישווק ויפיק את התשדירים ברדיו, בתקופות רצופות שיעלו על 10 שנים (ובעצם ללא מגבלת זמן). התיקון יאפשר לשפ"מ להתמודד במכרז החדש של הרשות, שיפורסם במחצית הראשונה של 2003. שפ"מ זכתה בשני המכרזים הקודמים של הרשות, כל אחד לתקופה של חמש שנים.



ואולם, לפני שנה בדיוק פירסם רו"ח יעקב גינזבורג דו"ח קשה על התנהלות הרשות, אשר כלל ביקורת נוקבת גם על ההתקשרות עם שפ"מ. גינזבורג הצביע על כך שכבר לפני חמש שנים היו ערים ברשות לכך שאין כל בקרה על פעילות שפ"מ וקיימת תלות מוחלטת בשירותיה. "אף אחד מהגורמים הבאים: מנכ"ל הרשות, מנהל הרדיו, סמנכ"ל כספים ובקרה, סמנכ"ל כוח אדם ומינהל, לא רואה עצמו כאחראי להקמת מערכת הבקרה והתוצאה שהנושא נפל בין הכסאות", נכתב בדו"ח. עוד צוין כי שפ"מ לא איפשרה לביקורת לבדוק את ספרי הנהלת החשבונות שלה, למרות שכל פעילותה היא עבור הרשות.



ההיקף ההכנסות מפרסום ברשתות השונות של קול ישראל הגיע לכ-290 מיליון שקל בשנת 2001. שפ"מ מוחזקת באופן שווה ע"י חברת אפיקים מאוחדים לישראל (בבעלות אברהם פרחי - מנכ"ל שפ"מ) ותיא תקשורת בע"מ (המוחזקת ע"י תיא השקעות - בשליטת משפחת גניגר). החברה משווקת בלעדית את הפרסומות בקול ישראל, המופקות בשני אולפניה שביד אליהו.



פרחי מסר היום כי הוא מעריך כי למרות המיתון הכבד, צפוי השנה גידול קטן בהכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully