וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנדרד אנד פור'ס: "גירעון מעל 5% בתוצר יביא להורדת דירוג"; "הקדמת הבחירות אינה באה לנו כהפתעה"

אמיר טייג

5.11.2002 / 14:51

קונרד רויס מחברת הדירוג הבינלאומית: "כל שינוי בתקציב ייבחן בקפדנות. גידול בהוצאות כדי לעמוד בדרישות המפלגות לקראת הבחירות יהווה סימן שלילי ברור"



"הקדמת הבחירות אינה באה לנו כהפתעה", אומר קונרד רויס, אחראי לדירוג האשראי של ישראל בסוכנות הדירוג הבינלאומית סטנדרד אנד פור'ס. "הסיכון להורדת דירוג האשראי של ישראל גבר כאשר מפלגת העבודה החליטה לפרוש מהמשלה. הקדמת הבחירות אינה משנה סיכון זה", אומר רויס. "העברת התקציב כמות שהוא על פי לוח הזמנים המקורי הוא קריטי עבור דירוג האשראי של ישראל", אומר רויס ומוסיף כי "כל שינוי בתקציב ייבחן בקפדנות. גידול בהוצאות כדי לעמוד בדרישות המפלגות לקראת הבחירות יהווה סימן שלילי ברור לגבי דירוג האשראי".



"יהיה זה אתגר לא קטן מצד הממשלה לעמוד ביעד הגירעון המקורי העומד על 3.9%. סטייה קלה שאינה חריגה, בגירעון לא תגרום להורדת דירוג", אומר רויס אך מתקשה להעריך מה יהיה הגירעון המקסימלי בו לא יורד הדירוג.



"אם תהיה חריגה בגירעון נבחן את מקורה. הוצאות מנופחות בגין הבחירות יגרמו להורדת דירוג, אך גירעון גדול מהמתוכנן אשר נגרם מירידה בהכנסות המדינה כתוצאה מהמיתון יעורר פחות את הצורך בתיקון דירוג האשראי של ישראל. בכל מקרה יהיה קשה להותיר את דירוג האשראי אם יחרוג הגירעון מסיבה זו או אחרת מעבר ל-5% מהתוצר", אומר רויס. חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס מעריכה כי הגירעון בתקציב ב-2002 יהיה כ-4%, בדומה להערכת האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully