וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובסטר, יו"ר ועדת הפיקוח החשבונאית בארה"ב, מתכוון להתפטר מתפקידו בעקבות שערורייה

דפנה מאור

5.11.2002 / 17:09

ובסטר הואשם כי שיקר בנוגע ל-US טכנולוג'יס, הנאשמת בהונאה; בוש עשוי לפטר את יו"ר רשות ני"ע בעקבות המינוי של ובסטר



ויליאם ובסטר, שמונה רק לפני שבועיים לראשות ועדת הפיקוח החשבונאי החדשה בארה"ב, מתכנן להתפטר מתפקידו לאחר סיום הבחירות היום. בראיון ל"ניו יורק טיימס" אמר ובסטר כי יתפטר אם השערוריה הסובבת את מינויו תפגע בתפקוד הוועדה. ה"טיימס" דיווח גם כי ובסטר שיקל ביודעין בשבוע שעבר לגבי מידע שהיה בידיו לגבי US טכנולוג'יס, חברה הנאשמת בהונאה, אשר ובסטר כיהן בוועדת הביקורת שלה.



ובסטר הכחיש את ההאשמות, שהוטחו בו על ידי חברת רואי החשבון BDO סיידמן. בחירתו של ובסטר לראשות ועדת הפיקוח הפכה למוקד למחלוקת קשה בממשל האמריקאי, ובמרכזה של המחלוקת נמצא הארווי פיט, יו"ר רשות ני"ע. פיט הואשם כי הסתיר את העובדה שוובסטר היה חבר בוועדת ביקורת של חברה מפוקפקת משאר נציבי רשות ני"ע. לפי דיווחים של מקורות בממשל שוקל הנשיא בוש לפטר את פיט.



בתביעה שהוגשה ביום שני ביקשה חברת BDO להפריך את "הצהרותיו המטעות והכוזבות של ויליאם ובסטר/או אלו שיוחסו לו, באמצעות שימוש במסמכים סודיים שנחשפו במהלך ביצוע שירותי ביקורת עבור US טכנולוג'יס".



נציגי המפלגה הרפובליקאית בסנאט מפעילים לחץ על בוש להדיח את פיט, לאחר שבמשך תקופה ארוכה היה נתון היו"ר הממונה על הרפורמה במערכת החשבונאות בארה"ב נתון למתקפות רבות מצדם. פיט איבד בחודש שעבר את התמיכה של הדמוקרטים בקונגרס לאחר שהסיר את תמיכתו במועמד ג'ון ביגס לראשות ועדת הפיקוח. מועמדותו של ביגס היתה שנויה במחלוקת בשל גישתו הרדיקלית מדי לטעמם של מנהיגי ענף החשבונאות.



ובסטר, לשעבר דירקטור באפ.בי.איי, זכה גם לתמיכת ראש סגל הבית הלבן, אנדרו קארד, מה שעלול לגרום מבוכה רבה לבית הלבן אם המינוי ייפסל.



ובסטר אמר ל"ניו יורק טיימס" שאיננו האדם היחידי שיכול למלא את התפקיד. לדבריו, הוא חושש שההאשמות ייצרו קשיים עבור עבודת הוועדה, ובמקרה כזה, הוא יתפטר מתפקידו. ובסטר אמר כי הוא לא ביקש את התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully