וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: השבבים מובילים את הירידות בנאסד"ק; המשקיעים ממתינים לתוצאות הבחירות והחלטת הריבית

דפנה מאור

5.11.2002 / 16:49

ירידה של 2% במניית אפלייד מטריאלס שהודיעה על פיטורי 11% מעובדיה; ירידות במגזר המחשבים וציוד התקשורת - נורטל מאבדת 3.8%, ג'וניפר יורדת ב-3.6%



ירידות שערים נרשמות במניות הטכנולוגיה על רקע החולשה הכלכלית המתמשכת בארה"ב. האופטימיות שבה נפתח השבוע בשל ציפיות להורדת ריבית התחלפה בפסימיות. המשקיעים ממתינים גם לתוצאות הבחירות לסנאט ולקונגרס המתקיימות היום, ומדדי הבלו צ'יפ נסחרים בירידות קלות.



הבנק הפדרלי עשוי לפעול השבוע ולהוריד את הריבית, לראשונה מאז דצמבר 2001. סקרים בקרב סוחרי אג"ח הפועלים ישירות מול הבנק מראים כי רוב גורף מצפה להורדת ריבית של רבע אחוז. הריבית הנוכחית של הבנק הפדרלי היא 1.75%, הנמוכה ביותר מזה ארבעה עשורים.



סימנים להתמשכות החולשה בכלכלת ארה"ב הלכו והצטברו בשבועות החולפים. בשבוע שעבר דיווח איגוד מנהלי הרכש בארה"ב (ISM) על ירידה בפעילות במגזר הייצור בחודש אוקטובר. כמו כן נרשמה צמיחה איטית מהצפוי, של 3.1%, ברבעון השלישי, וירידה במספר המועסקים, זה החודש השני ברציפות. עבור הרבעון הרביעי של השנה חוזים כלכלנים צמיחה של 2.2% בתמ"ג, וברבעון שאחריו צמיחה של 3.1%. היום צפוי להתפרסם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, הצפוי להראות גידול בפעילות, עם רמה של 53.



מניות השבבים מובילות את הירידות. מדד המוליכים למחצה רושם ירידה של 1.7%. אפלייד מטריאלס יורדת ב-2% לאחר שהודיעה כי תקצץ 11% מכוח העבודה שלה ברחבי העולם, או 1,750 משרות, נוכח ההאטה המתמשכת בתעשיית המוליכים למחצה. 800 מהמשרות שיקוצצו יהיו בעמק הסיליקון על פי הודעת החברה. בישראל תפטר החברה 70 מעובדיה.



יצרניות המחשבים האישיים רושמות ירידות: דל יורדת ב-0.4%; מניית HP יורדת ב-2.5%.



בתחום ציוד התקשורת, נרשמת ירידה של 3.8% במניית נורטל; ג'וניפר מאבדת 3.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully