וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשוק המט"ח קיבלו באהדה את הקדמת הבחירות: השער היציג של הדולר ירד ל-4.737 שקלים

ליאור כגן

5.11.2002 / 15:40

לפני מסיבת העיתונאים שכינס שרון טיפס הדולר ל-4.772 ש'; סוחרים: "ההודעה הפחיתה אי הוודאות בשוק"; סוכנויות הדירוג: הקדמת הבחירות לא תשפיע על הדירוג;



יום המסחר בשוק המט"ח נפתח בתגובה של השוק להתרחשויות בזירה הפוליטית. הידיעות בדבר מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה אריאל שרון, על מנת להודיע על הקדמת הבחירות, גרמו לעלייה של 0.5% בשער הדולר עד לרמה של 4.772 שקלים. אולם, מיד לאחר ההודעה של שרון התמתנו העליות בדולר ושערו היציג של הדולר נקבע בירידה של 0.2% על 4.737 שקלים.



נפח המסחר בשוק המט"ח אינו גבוה. הסוחרים מסבירים את ההתמתנות בעליות בדולר בכך שההודעה של שרון הקטינה את אי הוודאות בשווקים. סוחרים בשוק המט"ח מעריכים כי הפיחות בשער השקל עשוי להימשך, רק במידה וחברות דירוג האשראי יחליטו לשנות את דירוג האשראי של ישראל. אולם חברות הדירוג הבהירו היום כי אין כוונה לשנות את הדירוג עקב הקדמת הבחירות, דבר שתרם למגמת הייסוף בשער השקל.



אתמול נסחר הדולר סביב רמה של 4.745 שקלים, כאשר בעקבות הפיגוע בכפר סבא נרשמה עלייה קלה בשערו. לאחר שנודע כי לא מדובר באירוע רב נפגעים, התמתנו העליות. את היציבות בדולר ניתן להסביר בפער הריביות הגבוה ביו השקל לדולר (7.35%) שצפוי לגדול ביום רביעי בכ-0.25% לפחות בעקבות הפחתת ריבית בארה"ב. לדברי סוחרים, עלות אחזקת הדולרים הפכה ליקרה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully