וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות': הסיכוי לקבלת הערבויות מארה"ב הצטמצם משמעותית עם פיזור הכנסת

אילן מוסנאים

5.11.2002 / 15:35

כלכלני החברה מציינים כי תקציב 2003 בנוי על הסיוע מארה"ב והסכום יחסר בתקציב; היכולת של חברות הדירוג "להתאפק" בעניין הורדת הדירוג קטנה



הסיכוי לקבלת הערבויות מממשלת ארה"ב מצטמצם משמעותית עם פיזור הכנסת וכניסתה לתוקף של ממשלת המעבר - כך מעריכים כלכלני לידר ושות'. לדבריהם, "קשה לראות אפשרות שהממשל האמריקאי יאשר ערבויות לממשלת מעבר. אולם התקציב נבנה תחת ההנחה כי הסיוע במזומן יסתכם בכ-9 מיליארד שקל, וסכום זה עשוי להיות חסר בתקציב 2003".



בלידר מציינים כי למהלך פיזור הכנסת יכולות להיות מספר השלכות, מלבד עיכוב הערבויות, שלא כולן בהכרח שליליות.



להערכת כלכלני בלידר, קיים סיכוי סביר שהתקציב יאושר בקריאה שנייה ושלישית בעזרת תמיכת מפלגת העבודה או הימנעותה. אם התקציב לא יאושר, הוצאות הממשלה בכל חודש יהיו זהות לחלק ה-12 מהתקציב שאושר ב-2002 (תקציב שהסתכם בכ-205 מיליארד שקל, והוא נמוך בכ-20 מיליארד שקל מהתקציב המתוכנן ל-2003). בלידר מציינים כי מדובר בגורם חיובי, שכן בתנאים אלו רמת ההוצאות בפועל בינואר-פברואר (לפי תקציב 2002) תהיה נמוכה מהקצב הצפוי לפי תקציב 2003.



בנוסף, בלידר ושות' מציינים כי תקופת חוסר הוודאות הפוליטית מצטמצמת לזמן מוגדר ולא מאוד ארוך של כ-3 חודשים, וכי היכולת של המפלגות לסחוט את הממשלה מצטמצמת.



מנגד, כלכלני לידר סבורים כי כעת, עם נפילת הממשלה, היכולת של חברות הדירוג הבינלאומיות "להתאפק" בעניין הורדת הדירוג, קטנה. כמו כן, הסבירות שהפלשתינאים יבקשו להשפיע על תוצאות הבחירות באמצעות פיגועים עשויה להגדיל את האי ודאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully