וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הציבור יוכל להרוויח מפעילות במעו"ף - אילנות דיסקונט משיקה קרן לציבור המתמחה באסטרטגיות מעו"ף

אמיר טייג

5.11.2002 / 17:33

מקווה לגייס כ-100 מיליון שקל; הקרן תתחיל לפעול מיום שלישי בשבוע הבא ותנוהל על ידי אביחי מזור, אשר ניהל את פעילות הנגזרים של משפחת פישמן



אילנות דיסקונט הודיעה היום כי ביום שלישי הקרוב תשיק קרן נאמנות חדשה אשר תתמחה בהשקעה באופציות מעו"ף, קרן "אילנות אסטרטגיות מעו"ף". הקרן תאפשר לראשונה לציבור הרחב לקחת חלק בהשקעה על פי אסטרטגיות גידור במעו"ף. עד כה מרב הפעילות הספקולטיווית באופציות המעו"ף נעשתה על ידי גופי השקעה הפועלים בתיקי ההשקעה הפרטיים של החברה (נוסטרו). החברה מקווה לגייס כ-100 מיליון שקל לקרן החדשה, אשר תשווק באמצעות הבנקים ללקוחות פרטיים, ללקוחות עסקיים ולחברות.



הקרן מצטרפת לקרן דומה שהושקה לפני מספר חודשים על ידי החברה המרכזית לניירות ערך, ומפעילה אסטרטגיות גידור באמצעות רכישת אופציות דולר מול אג"חים שקליות. מטרת שתי הקרנות היא להשיג תשואה עודפת על המדדים גם בשוק מניות יורד, כפי שמאפיין את השווקים בשנתיים האחרונות. המגמה השלילית בשווקים הדירה רגליהם של משקיעים פרטיים רבים משוק ההון, אשר העדיפו למשוך כספיהם מקרנות הנאמנות, שמצדן רושמו התכווצות בנכסיהן ובדמי הניהול המהווים את בסיס ההכנסה שלהם.



שי ברק, מנכ"ל אילנות דיסקונט, ציין כי בזמנים של ודאות נמוכה בשווקים השונים, השקעה באמצעות אסטרטגיות באופציות מעו"ף יוצרת אלטרנטיווה אטרקטיווית שאינה מושפעת מהמגמה בשוק המניות. ברק מעריך כי השקעה בקרן יכולה לנצל בצורה המיטבית את תנודות השוק של מדד ת"א 25. "מהירות התגובה ואסטרטגיות ההשקעה בהן יפעל מנהל הקרן מאפשרות להתמודד עם מספר רב של מצבי שוק", אומר ברק.



הקרן תנוהל בעבור אילנות דיסקונט על ידי חברת גידורים ניהול השקעות וייעוץ בע"מ, חברה בעלת רשיון לניהול תיקי השקעות, שבראשה עומד אביחי מזור, מנהל השקעות בעל ותק בתחום המעו"ף. מזור ניהל עד לא מכבר את פעילות הנגזרים של משפחת מניפז-פישמן. מזור מדווח כי פעילותו במסגרת זו הגיע עד 100 אלף אופציות בחודש, שהיוו לעתים כ-3% עד 5% מהמחזור החודשי.



על פי תקנות הקרן, המנהל ישקיע את נכסי הקרן על פי שיקול דעתו המוחלטת, לרבות במניות, באגרות חוב מכל סוג שהוא, באופציות ובחוזים עתידיים. שעור החזקות הקרן בניירות ערך חוץ ואופציות חוץ לא יעלה על 10% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully