וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו ג'ונס עבר לעלייה לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים; אפלייד יורדת ב-2.9%

רונן סרברניק

5.11.2002 / 20:52

מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים לאוקטובר ירד לרמה של 53.1%; מניות ציוד התקשורת עברו לעליות



ירידות שערים נרשמות במניות הטכנולוגיה על רקע החולשה הכלכלית המתמשכת בארה"ב, אך מדד הדאו ג'ונס עבר לעליות לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים. האופטימיות שבה נפתח השבוע בשל ציפיות להורדת ריבית, התחלפה בפסימיות. בנוסף, המשקיעים ממתינים לתוצאות הבחירות לסנאט ולקונגרס, המתקיימות היום.



הבנק הפדרלי עשוי לפעול השבוע ולהוריד את הריבית, לראשונה מאז דצמבר 2001. סקרים בקרב סוחרי אג"ח הפועלים ישירות מול הבנק מראים כי רוב גורף מצפה להורדת ריבית של רבע אחוז. הריבית הנוכחית של הבנק הפדרלי היא 1.75%, הנמוכה ביותר מזה ארבעה עשורים.



היום פירסם איגוד מנהלי הרכש (ISM) את מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים לחודש אוקטובר. המדד ירד לרמה של 53.1%, ובכך המחיש את האטת הצמיחה במגזר השירותים. בשבוע שעבר דיווח האיגוד על ירידה בפעילות במגזר הייצור בחודש אוקטובר. כמו כן נרשמה צמיחה איטית מהצפוי, של 3.1%, ברבעון השלישי, וירידה במספר המועסקים, זה החודש השני ברציפות. עבור הרבעון הרביעי של השנה חוזים כלכלנים צמיחה של 2.2% בתמ"ג, וברבעון שאחריו צמיחה של 3.1%.



מניות השבבים מובילות את הירידות. מדד המוליכים למחצה רושם ירידה של 2.4%. אפלייד מטריאלס יורדת ב-2.9% לאחר שהודיעה כי תקצץ 11% מכוח העבודה שלה ברחבי העולם, או 1,750 משרות, נוכח ההאטה המתמשכת בתעשיית המוליכים למחצה. 800 מהמשרות שיקוצצו יהיו בעמק הסיליקון, על פי הודעת החברה. בישראל תפטר החברה 70 מעובדיה.



יצרניות המחשבים האישיים רושמות ירידות: דל יורדת ב-1.4%; מניית היולט פקארד יורדת ב-2.2%.



בתחום ציוד התקשורת, נרשמות עליות שערים לאחר פתיחה שלילית: מניית נורטל עולה בשיעור של 0.8%; ג'וניפר עולה ב-0.2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully