וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן מנצל את מצב השוק: מבני תעשייה ביצעה רכישה עצמית של כ-1.8 מיליון אג"ח הצמודות ליורו בכ-1.6 מיליון שקל

אלי דניאל

5.11.2002 / 18:46

החברה צפויה לרשום רווח הון של למעלה מ-520 אלף שקל בגין רכישה זו; האג"ח הונפקו ע"י מבני תעשייה בחודש פברואר האחרון



איש העסקים אליעזר פישמן ידוע כשועל בורסה ותיק, היודע לנצל הזדמנויות לעשיית רווחים קלים. בהתאם, חברת מבני תעשייה , הנמצאת בשליטתו - באמצעות כלכלית ירושלים , רכשה אתמול כ-1.8 מיליון איגרות חוב (סדרה ה') שלה, אותן הנפיקה במהלך חודש פברואר האחרון, לפי מחיר של 90.6 אגורות לאיגרת חוב, ובתמורה כוללת של כ-1.6 מיליון שקל.



היות שהערך המתואם של איגרת החוב עומד כיום על כ-119%, הרי שלמבני תעשייה נוצר רווח של למעלה מ-520 אלף שקל. יש לציין כי אין זה ודאי שרווח זה יבוא לידי ביטוי בדו"חות הרווח וההפסד של החברה, שכן הוא עשוי להירשם גם כקרן הונית.



כאמור, איגרות החוב הונפקו על ידי מבני תעשייה לפני כתשעה חודשים, בתקופת חלון ההזדמנויות שנפתח לאחר הורדת ריבית בנק ישראל ב-2%. איגרות החוב, אשר עומדות לפירעון בשישה תשלומים שווים ב-28 לפברואר של כל אחת מהשנים 2006-2011, צמודות (קרן וריבית) לשער היציג של היורו ונושאות ריבית שנתית בשיעור של 4.7%.



במסגרת ההנפקה גייסה אז מבני תעשייה כ-101 מיליון שקל באמצעות הנפקת 108 מיליון איגרות חוב סטרייט, ובעקבות הרכישה אותה היא ביצעה אתמול נותרו במחזור כ-106.2 מיליון איגרות חוב (סדרה ה').


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully