וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC: "הקדמת הבחירות מציבה את הכלכלה הישראלית תחת אי ודאות משמעותית"

אמיר טייג

5.11.2002 / 18:39

בנק ההשקעות: חזרה לירידה בדאו ג'ונס בעקבות חשש ממלחמה במפרץ תחדש הפיחות בשקל; פער הריביות ושינוי היחס לסיכון של משקיעים בעולם, תומכים עדיין בשקל



"הקדמת הבחירות מציבה את הכלכלה הישראלית תחת חוסר ודאות משמעותי", כותבים כלכלני בנק ההשקעות הזר HSBC. הבנק מזכיר שלושה גורמי אי ודאות שנוספו למערכת: עלייה באי ודאות לגבי אישור התקציב; צמצום האפשרות כי תישמר משמעת תקציבית ב-2003; ופתיחת פתח לסביבה פוליטית חדשה ובעייתית.



"מדוע שומר השקל על חוסן מול הדולר למרות גורמי אי ודאות אלו?", שואלים ב-HSBC. להערכתם, קיימות שתי סיבות עיקריות לכך: פער הריביות הגבוה בין הדולר לשקל, וירידה ביחס לסיכון בחודש אוקטובר. כלכלני HSCB מסבירים את הנקודה השנייה, וכותבים כי מדד הדאו ג'ונס עלה במשך אוקטובר ב-17% - כלומר יחס המשקיעים לסיכון נעשה סלחני יותר בחודש אוקטובר.



השילוב של ירידה ביחס לסיכון ופער הריביות בין השקל לדולר תמך בהתחזקות השקל ובשמירה על חוסנו, גם נוכח הקדמת הבחירות. ב-HSBC מציינים כי מגמה זו רווחת בתקופה האחרונה במטבעות של מדינות מתפתחות נוספות, כמו הראנד של דרום אפריקה.



ב-HSBC מסיקים מכך כי תיקון במחיר השקל צפוי רק כאשר הסביבה הבינלאומית תחזור להיות פסימית יותר, ומדד הדאו ג'ונס יחזור לרשום ירידות. להערכתם, מצב זה יתפתח כאשר המשקיעים הבינלאומיים יחזרו לחשוש מהתפרצות אלימה במפרץ, אשר תיתן ביטוי בירידות במדד הדאו ג'ונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully