וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו קופל גייסה 35 מיליון שקל בהנפקת אג"ח פרטית בתשואה שנתית צמודה של 8%

אילן מוסנאים

5.11.2002 / 18:49

האג"ח של החברה נסחרות בבורסה בתשואה של למעלה מ-15%; ההנפקה תגובה בתזרים מהשכרתם ומכירתם של 580 רכבים; התחייבויות החברה בתום הרבעון השני גבוהות ממיליארד שקל



חברת הליסינג התפעולי ניו קופל , שבבעלות איש העסקים שלמה שמלצר, השלימה היום גיוס של 35 מיליון שקל בהנפקה פרטית של איגרות חוב לגופים מוסדיים בשוק ההון המקומי. את ההנפקה הובילה חברת החיתום של דיסקונט שוקי הון, כלל חיתום ולאומי חתמים.



ההנפקה זכתה לביקושי יתר של כ-30% (כ-45 מיליון שקל), ונסגרה מתחת לריבית המקסימלית של 7.8%. המזמינים שביקשו לקבל ריבית של 7.8% נענו בשלילה, ואילו למזמינים בריבית של 7.7% נקבע שיעור הקצאה של כ-70%.



מנשה רם, מנהל פעילות החיתום וההנפקות בדיסקונט שוקי הון, מסר כי לנוכח המבנה המיוחד בהנפקה, בו הריבית משולמת מדי חודש, התשואה השנתית האפקטיווית שניו קופל תשלם למחזיקי האג"ח היא 8% צמוד למדד. איגרות החוב של ניו קופל נסחרות בבורסה של תל אביב בתשואות של יותר מ-15%.



ניו קופל תשעבד לטובת איגרות החוב החדשות את תזרים המזומנים הצפוי מהשכרת (ומאוחר יותר ממכירת) 580 רכבים, שנרכשו בעלות של כ-80 אלף שקל (לא כולל מע"מ). לצורך זה נלקח שווי הרכבים בעת מכירתם (אחרי שלוש שנים בהן הושכרו ללקוחות) ברמה של כ-38 אלף שקל (כלומר, בטוחה בהיקף של כ-22 מיליון שקל).



חברת כלל ביטוח תבטח את הרכבים לעיל, ביטוח שאף הוא יהיה משועבד לטובת מחזיקי האג"ח. הביטוח יכלול הן כיסוי של ביטוח מקיף והן כיסוי מצב של חדלות פירעון של הלקוח (שירכוש מניו קופל את הרכבים).



ניו קופל היא אחת מחברות הליסינג המובילות בישראל. כפי הנראה, הניסיון לגייס את הכספים בשוק ההון בא על רקע מחנק האשראי ועליית המרווחים במערכת הבנקאות המקומית. נציין כי בתום הרבעון השני של 2002, הסתכמו ההתחייבויות של החברה (לבנקים ולמחזיקי האג"ח) בלמעלה מ-1 מיליארד שקל, כאשר מתוך הסכום הכולל כ-500 מיליון שקל הינם התחייבויות לזמן קצר.



החברה סובלת מבעיה נוספת הנוגעת לעמידה בתנאי הקובננס שהציבו לה הבנקים. הדרישה של הבנקים היא שההון העצמי של ניו קופל יעמוד בשיעור שלא יפחת מ-10% מהמאזן שלה. בפועל הוא נמוך יותר, אולם הבנקים החליטו לתת לחברה ארכה עד סוף השנה כדי לעמוד ביעד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully