וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הפיננסים משכו לסגירה חיובית; מרקס אנד ספנסר ירדה ב-7%

רונן סרברניק

5.11.2002 / 19:54

הדקס עלה בכ-1.8%; בריטיש איירווייס ירדה ב-8.3% למרות שדיווחה על צמיחה גבוהה ברווח הנקי; מניות הקמעונאיות באירופה איבדו גובה



בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים על אף דו"ח מאכזב של מרקס אנד ספנסר וירידה במכירות הקמעוניות בגרמניה, ובזכות עלייה במניות הבנקאות. בפרנקפורט עלה מדד הדקס בכ-1.8%. לונדון ופאריס רשמו עלייה של 0.1% ו-0.9% בהתאמה.



מרקס אנד ספנסר, קמעונאית הביגוד הגדולה בבריטניה, דיווחה על גידול של 34% ברווח בחצי השנה שהסתיימה ב-28 בספטמבר. הרווח שרשמה רשת חנויות הכלבו במחצית השנה היה 500 מיליון דולר - מעל הערכות מוקדמות שנתנה החברה ואף גבוה מתחזיות האנליסטים. המניה ירדה ב-7% לאחר שהחברה פירסמה אזהרת רווח לשנה הפיסקלית הבאה.



החברה מסרה כי כרטיס האשראי החדש שהציגה, הכולל מועדון לקוחות, יוביל להפחתה של 94 מיליון דולר ברווחיה בשנת הכספים 2004. מנ"כל החברה, רוג'ר הולמס, הזהיר גם כי ייתכן שתורגש חולשה בהוצאת הצרכנים במחצית השנייה של השנה - מה שעלול לפגוע ברווחי החברה. עם פרסום האזהרה מיהר בית ההשקעות אי טרייד והוריד המלצתו לחברה מ"קנייה" ל"נייטרלי".



מניות יתר הקמעונאיות באירופה איבדו גובה. דיקסונס, קמעונאית האלקטרוניקה הגדולה בבריטניה, ירדה ב-4.7%. קמעונאית המזון טסקו עלתה במחצית האחוז ויצרנית המזון יוניליוור ירדה ב-0.4%.



מניות הפיננסים והביטוח רשמו עליות שערים בעקבות מניית דויטשה בנק אשר נסגרה בעלייה של כ-5% לאחר שהחברה הודיעה על מכירת חלק מחטיבת שרותי האג"ח הגלובליים במחיר של 1.5 מיליארד דולר לבנק האמריקאי סטייט אנד סטריט. מניית בארקלי'ס עלתה ב-2.9%; HBOS עלתה ב-3.9%; רויאל אנד סאן אליאנס הוסיפה 4.9%.



בריטיש אירווייס ירדה ב-8.3% למרות שדיווחה על צמיחה גבוהה ברווח הנקי. הרווח הנקי של בריטיש אירווייס צמח פי 8 ברבעון השלישי של השנה על רקע תוכנית הקיצוצים המקיפה בה נקטה החברה. חברת התעופה הבריטית דיווחה על רווח נקי של 237 מיליון דולר. מכירות החברה ירדו מנגד ב-6.5% ל-3 מיליארד דולר.



במניות הטלקום נרשמה מגמה מעורבת. בריטיש טלקום, שנחלשה ב-2% במהלך המסחר, עברה לעליות ונסגרה בעלייה של 0.3%. חברת הסלולר וודאפון ירדה בשיעור של 0.9% בעוד מתחרתה MM02 עלתה ב-0.5%.



מניות ציוד התקשורת עברו אף הן ממגמה שלילית למעורבת. אלקטל נסגרה בירידה של 0.4%. אריקסון עלתה ב-0.6% בסטוקהולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully