וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מתכוונת לערער על החלטת בית המשפט בנוגע לתרופת הפוסמקס

שירלי יום-טוב

5.11.2002 / 20:09

אמש קבע בית המשפט בארה"ב כי הפטנט של מרק על התרופה יהיה בתוקף עד 2007; טבע מסרה כי גם אם היתה זוכה במשפט, לא היתה משווקת את התרופה לפני סוף 2003



חברת טבע מגיבה היום להחלטת בית המשפט בדלאוור מאתמול, לפיה הפטנט של חברת מרק על תרופת הפוסמקס (Fosamax) יהיה בתוקף עד ל-2007, ומציינת כי היא מתכוונת לערער על ההחלטה.



ישראל מקוב, מנכ"ל טבע, אמר בהודעת החברה כי "בחנו את החלטת בית המשפט מאתמול, ואנו כמובן מאוכזבים". מקוב הוסיף כי "החברה עדיין מנתחת את פסק הדין המכיל 59 עמודים, אך טבע סבורה כי קיימות עילות לערעור על פסק הדין".



מרק, חברת התרופות השלישית בגודלה בעולם, זכתה אמש בהמשך הבלעדיות על ייצורה ושיווקה של התרופה המיועדת לטיפול בבריחת סידן (אוסטאופורוזיס). היקף המכירות של התרופה הסתכם ב-2001 ב-1.8 מיליארד דולר. מקוב ציין כי "מרק תבעה בתחילה את טבע על הפרה של שישה פטנטים הנוגעים לתרופה, אך ביטלה לפני מועד המשפט את התביעה בנוגע לחמישה מהם".



עוד ציינה טבע כי בשל היבטים רגולטוריים הנובעים מחוק האטץ' וקסמן (המסדיר את הפעילות הגנרית בארה"ב), טבע לא היתה מתחילה לשווק את המוצר לפני המחצית השנייה של 2003, גם אם פסיקת בית המשפט היתה לטובתה. נראה כי טבע חפצה להרגיע בכך את המשקיעים שהפילו היום את המניה בכ-3% במחזורים גבוהים. הודעה זו מרמזת על כך שהחברה לא הכלילה את המכירות הצפויות של התרופה הזו בתחזיותיה, וכי אין היא עתידה לשנות אותן בעקבות ההפסד המשפטי. כעת מתמתנת מעט הירידה במניה, והיא מאבדת 2.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully