וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה מעורבת במדדים בהמתנה להחלטה על הריבית

5.11.2002 / 22:46

צ'ק פוינט עולה ב-4%; אמדוקס מוסיפה כ-4.5%; טבע מאבדת כ-2% לאחר שבימ"ש בארה"ב פסק היום לרעתה בנוגע לתרופה פוסמקס של מרק; קומברס עולה ב-2.7%; פאנדטק יורדת ב-11%


יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות במדדים המובילים, לאחר שאתמול נפתח השבוע בעליות. היום מתקיימות הבחירות לסנאט ולקונגרס האמריקאי, אולם נראה כי השפעתן על השווקים תהיה מינורית, כשעיני המשקיעים נשואות להחלטה על הריבית מחר, בפגישת נציגי הבנק הפדרלי. בשעות האחרונות מתנהל המסחר במגמה מעורבת. הנאסד"ק יורד כעת ב-1% והדאו עולה ב-0.3%.

הסנאט האמריקאי נשלט כיום על ידי רוב דמוקרטי. על פי הערכות בארה"ב, יחסי הכוחות עשויים להשתנות לטובת הרפובליקאים, השולטים בקונגרס. חלק מהמשקיעים האמריקאים סבור כי שליטה של הרפובליקאים בקונגרס עשויה להיות חיובית עבור העולם העסקי בארה"ב.

מחר תתקיים פגישתו של הבנק הפדרלי האמריקאי, ובה צפויה הודעה על הורדת הריבית הבסיסית בארה"ב ברבע-חצי אחוז מרמה של 1.75% כעת - הרמה הנמוכה ביותר ב-41 השנים האחרונות. הורדת ריבית שכזו תוכל אולי לסייע לשווקים לסיים שבוע חמישי ברציפות של עליות.

בין המניות הישראליות בולטת מניית טבע בירידה של 2.2% למחיר של 75 דולר במחזור גבוה. בית המשפט פסק היום לרעתה של טבע בנוגע לתרופת הפוסמקס של חברת התרופות מרק, והאריך את הפטנט של מרק עד ל-2007. טבע הודיעה כי היא מתכוונת לערער על החלטת בית המשפט.

צ'ק פוינט עולה ב-4.1% למחיר של 15.5 דולר וקומברס מוסיפה 1.5% למחיר של 8.6 דולרים. אמדוקס עולה ב-4.4% למחיר של 8 דולרים. מחר לאחר המסחר תפרסם החברה את תוצאותיה לרבעון הפיסקלי הרביעי שלה ולשנת 2002 הפיסקלית.

בין החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט פירסמו היום פאנדטק ואלווריון את תוצאותיהן לרבעון השלישי. אלווריון צירפה לדו"חותיה הודעה כי תפטר כ-60 עובדים, מהלך אשר צפוי לחסוך לה לפחות מיליון דולר לרבעון. החברה דיווחה על הכנסות של 21.6 מיליון דולר - ירידה של 23% מהכנסות הרבעון המקביל ושל 3% מהרבעון הקודם. בשורה התחתונה מדובר על הפסד נקי של 4.8 מיליון דולר או 9 סנט למניה - פספוס של סנט אחד את התחזית הממוצעת. ההפסד נמוך ב-4% מההפסד הנקי ברבעון הקודם.

צבי סלונימסקי, מנכ"ל החברה, אמר היום כי "התוצאות סבירות בהתחשב בנסיבות". סלונימסקי הוסיף כי "ההשקעות המופנות לציוד ממשיכות לקטון בכל השוק, חברות ממשיכות להיעלם ולא קל בשוק התקשורת". מניית החברה מאבדת כעת 1.5% למחיר של 2 דולרים.

מניית פאנדטק , יורדת כעת ב-11% למחיר של 3.5 דולרים. החברה, המפתחת פתרונות תוכנה עבור מערכות בנקאיות, דיווחה הבוקר על הכנסות של 9.7 מיליון דולר - מעל התחזית המוקדמת של החברה לטווח הכנסות של 9.3-9.6 מיליון דולר. הכנסות אלו מייצגות צמיחה של 4% מהרבעון הקודם אך ירידה של 8% מהתקופה המקבילה. ההפסד הנקי של פאנדטק הסתכם ב-4.8 מיליון דולר או 33 סנט למניה - נמוך מתחזית החברה להפסד נקי של 34-38 סנט למניה. פאנדטק נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 56 מיליון דולר.

מניית טקנומטיקס יורדת ב-2% למחיר של 7.4 דולרים. החברה הודיעה היום כי קיבלה הזמנת המשך של 720 אלף דולר מחברת שניידר הצרפתית, לקוחה קיימת של החברה, שהזמינה ממנה מוצרים במיליון דולר לפני כשנתיים. שווי השוק של טקנומטיקס מסתכם בכ-79 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully