וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים DC: בית קפה, בייביסיטר ומסלולי ריצה לעובדי מדינה

2.3.2017 / 8:00

כ-5,000 צעירות וצעירים בגילאי 27-35 עובדים בקריית הממשלה שבירושלים, מה שהביא את אנשי רוח חדשה לקדם איתם מספר שינויים שיתאימו את המתחם לצרכיהם. משירותי בייביסיטר קרוב לעבודה, דרך קבוצות ריצה ועד לבית קפה ובר מתחת למשרד - כך זה ייראה

מצפור.
הדמיית בית הקפה

"כך מתחילים פה דברים בזמן האחרון", מספרת חפצי תירוש, מנהלת תוכן ורשתות מקצועיות בארגון רוח חדשה, הפועל למעלה מעשור, ומתכוונת לפוסט בפייסבוק הקורא לעובדי ממשל המעוניינים מעון ילדים בקריית הממשלה שבירושלים להצטרף ליוזמה. הכול חלק מהמטרה - להשיב את ירושלים להיות מרכז תרבותי וחברתי מוביל בישראל. "ירושלים הולכת ומתמלאת בצעירות וצעירים שהם עובדי ממשל, מה שנקרא: הדור הבא של מקבלי ההחלטות במדינה. חלקם מבלים בירושלים את יומם, חלקם בחר להעביר את חייהם לעיר. ועם הדיירים החדשים מגיעים גם השינויים וההתאמות הנדרשים".

והנה רעיון, שייצא אל הפועל בחודשים הקרובים ביוזמת קהילת הממשל של רוח חדשה, והגשמתו תחייב את משרד האוצר להגדיר את גבולותיו מחדש: ביוזמה ותכנון מדוקדק של עובדות ועובדי קריית הממשלה, יוקם בחודשים הקרובים בית קפה חדש בטבורו של המתחם. בית הקפה החדש מתוכנן כך שיתאים בעיצובו החיצוני והפנימי ובתפריטו גם לצרכיה של האוכלוסייה הצעירה, הממלאת בשעות היום את המקום.

הודעה בדף הפייסבוק של רוח חדשה. צילום מסך
הודעה בדף הפייסבוק של רוח חדשה/צילום מסך

על פי נתוני נציבות שירות המדינה, כ-5,000 צעירות וצעירים בני 27-35 הם עובדי ממשל בדרגות ותק בינוניות ומעלה שעובדים בירושלים. מחציתם כבר גרים בירושלים. כעת, חברו רוח חדשה, הרשות לפיתוח ירושלים והעירייה – בתמיכתו ועידודו של משרד ירושלים ומורשת, במטרה לפתח, להרחיב ולטפח קהילה איכותית של עובדות ועובדי ממשל בבירה.

"מדובר במודל מוכר ברחבי העולם", מספר השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת, זאב אלקין. "ערי ממשל הן לרוב ערי בירה, בהן מרוכזת רוב הפעילות של מוסדות המדינה והשלטון. מדובר באוכלוסייה איכותית ומשכילה שתרומתה לאופייה של העיר רבה. על כן החלטנו, באמצעות ארגון רוח חדשה וזרועות השלטון המקומי והארצי, לסייע היכן שניתן, על מנת לעודד יותר ויותר עובדות ועובדי ממשל לא רק לעבוד בירושלים אלא גם להשתקע בה ולהקים בה את משפחותיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מחשבים מסלול ריצה. דניאל שיטרית,
סיור עובדות ועובדי הממשל ורוח חדשה עבור תכנון מסלולי ההליכה והריצה החדשים/דניאל שיטרית

את גבולות הגזרה של ירושלים לומדים התושבים הצעירים דרך הרגליים – ולא רק באופן מטפורי: תחת הסיסמה "מחשבים מסלול מחדש" יצאו עובדות ועובדים צעירים וחברי ארגון רוח חדשה אל חוצות קריית הממשלה, מלווים בעותקים של מפות המתחם. המפות חולקו לעוברים ושבים שעובדים בקריה, ואלה נתבקשו לשרטט את מסלול ההליכה היומי שלהם, בין משרדי הממשלה ומהבית וחזרה. התשובות שנתנו ישוקללו בימים הקרובים, כאשר בשלב הראשון יונגשו ויטופחו המעברים בין המשרדים השונים והדרכים שבהן עושים את השימוש התכוף ביותר בזמני ההפסקה. השבילים יעוטרו בפינות ישיבה והתרעננות, וחלקם יובילו אל פיסת הטבע הקסומה הנוגעת במשרדי הממשלה: גן הוורדים.

בשלב הבא יסללו מספר מסלולי הליכה וריצה מעוצבים ומוארים, שיהפכו את הדרך אל העבודה וממנה לנעימה, צבעונית ומטופחת יותר. "עד לא מזמן רוח חדשה הייתה יוזמת רעיונות כמו אלו", מסכמת בסיפוק חפצי תירוש, "אבל כעת אנחנו משמשים בעיקר כפלטפורמה להעלאת רעיונות ולסיעור מוחות על ידי העובדים עצמם – ואם צריך סיוע בקידום הרעיונות הלכה למעשה – אנחנו שם".

"כל כביש חדש בגליל העליון, תיאטרון מצליח בגוש דן, בית חולים מתקדם בדרום או בית ספר מצטיין באזור השרון מתחילים את דרכם היכנשהו על שולחנו של עובד ממשל במשרד בירושלים", מספרת אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים. "אותם אנשים בעלי השפעה גרים ומבלים בירושלים, קופצים לסופר לקנות חלב, הולכים יחד להצגה שניה, פוגשים אחד את השני בשבתות בפארקים בעיר או בברים בשוק מחנה יהודה. מתוך הקהילה המגובשת והחיה הזו יצמחו המנכ"לים והמשפיענים של מחר".

ברשות לפיתוח ירושלים מספרים, כי "לירושלים יש את כל מה שנדרש כדי להיות עיר ממשל חזקה בעלת קהילה שוקקת עם חיי תרבות ופנאי הייחודיים לה. הרשות לפיתוח ירושלים השקיעה ומשקיעה רבות ביצירת משרות בירושלים, אך חשוב להשקיע לא פחות גם באיוש המשרות האלה על ידי עובדים, הבוחרים לעבור לירושלים ולחיות בה".

וואלה! NEWS בשיתוף רוח חדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully