וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת אופיס דיפו מצטרפת למאבק על זיכיון זארה

גלית ימיני

6.11.2002 / 7:34

את המגעים מנהל מנכ"ל אופיס דיפו; החברה היא אחת מחמש הקבוצות המובילות במו"מ מול רשת המשביר לצרכן לרכישת הזיכיון





ההערכות הן כי מכירת זארה לא תתבצע בימים הקרובים. ראשי רשת אינדיטקס הספרדית, הבעלים של זארה, אינם לוחצים כעת על מכירה מיידית, מכיוון שרשת המשביר פועלת תחת הגנת בית משפט ל-60 יום. ברשת הספרדית חששו בתחילה כי המשביר עשויה להתמוטט בתוך ימים ספורים, ולכן לחצו למכירה מהירה; כעת, לאחר שבית המשפט נתן למשביר ארכה, באינדיטקס לא ממהרים למכור את הזיכיון.



כמה בעיות עשויות לעכב ולסבך את מכירת הזיכיון, מלבד שאלת המחיר:



* כל מכירה של נכסי המשביר דורשת את אישוריהם של שני בתי משפט - בית המשפט המחוזי שהורה על הקפאת נכסים, ובית המשפט העליון שהוציא צו מניעה לשבוע על מכירת מותג זארה - בשל סכסוך בין המשביר לאיש העסקים יוסי אמודאי.



* רשת המשביר משכה בשנתיים האחרונות את מלוא רווחי זארה כדמי ניהול, שעליהם לא שילמה מס. מדובר בחיסכון מס של כ-10 מיליון שקל. הזכיין החדש ייאלץ לדרוש מהמשביר שיפוי למקרה שיידרש על ידי שלטונות המס לשלם סכום זה.



* עובדי המשביר מתנגדים למכירת זארה.



* עדיין לא ברור אם רוכש הרשת יקנה 100% ממניות ז.מ. מותגי אופנה, חברה הבת של המשביר שמחזיקה בזארה, הסובלת מבעיות תפעוליות שונות, או שרק השטחים של חנויות הרשת, הזיכיון וההסכמים עם העובדים יועברו לחברה חדשה שיקימו הרוכשים; לכל אחד מהצדדים הנושאים ונותנים יש אינטרסים שונים בעניין.



* הזיכיון של זארה שמחזיקה רשת המשביר לצרכן תקף לשנתיים נוספות בלבד ומתחדש אוטומטית מדי שנה. הרוכשים ירצו זיכיון לעשר שנים לפחות, כדי שיוכלו להנפיק אותה בבורסה מאוחר יותר.



היועצת המשפטית של ועד עובדי המשביר לצרכן, עו"ד גלילה הורנשטיין, שיגרה אתמול מכתב אל הוועד הממונה של קו-אופ הרבוע הכחול, שבידיו 80% מהבעלות על המשביר, וכן אל השופטת בדימוס מרים פורת, דוד ברודט ועו"ד ליפא מאיר, המשמשים נאמנים במסגרת הקפאת ההליכים של המשביר, ובו נאמר כי עובדי הרשת מתנגדים לכוונת ההנהלה להעמיד למכירה את הזיכיון של זארה.



"המותג של זארה הוא חלק עיקרי ואטרקטיווי של נכסי המשביר לצרכן", נאמר במכתב של עו"ד הורנשטיין. "מכירתו בנפרד תפחית מהאקטרקטיוויות של יתר עסקי המשביר ואת הסיכויים למצוא לה קונה ראוי שיוכל להבטיח את המשך העסקת מרב כוח האדם ברשת". כמו כן נכתב כי יש להימנע ממכירה בנפרד של הזיכיון של זארה כדי למנוע פגיעה במוניטין של המשביר.



הסתדרות הפקידים מתנגדת אף היא למכירת הזיכיון בזארה. מזכיר חטיבת עובדי המסחר בהסתדרות הפקידים, יורם אורנשטיין, אמר כי ועד העובדים וההסתדרות שוקלים לפנות לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להוציא צו האוסר על מכירת הזיכיון.



בתוך כך התחייב אתמול מנכ"ל המשביר, עמיקם בן-צבי, בפני הספקים המשותפים למשביר ולרשת זארה, כי כל התשלומים עבור השירותים שהם יעניקו לזארה ישולמו בזמן. הספקים, שמספקים שירותי ניקיון, אבטחה, אספקת שקיות ושירותים, הפסיקו את אספקת השירותים השוטפים למשביר בעקבות הפסקת העברת הכספים. לדברי בן-צבי, רשת זארה תמשיך לפעול, ולכן חשוב להמשיך ולספק לה ציוד. בן-צבי לא התייחס לשירותים שניתנים לסניפי המשביר.



חברת אומטיים, המייבאת את שעוני פרארי וסייקו ונחשבת לאחד הספקים העיקריים של המשביר, פתחה במבצע חיסול עצום בדוכניה למכירת שעונים ותכשיטים בסניפי המשביר. במסגרת מבצע החיסול, ניתנות הנחות של עד 75% על המוצרים, והעובדים מדווחים על ביקוש גדול מאוד. מבצע החיסול נועד לממש את המלאי שנותר בדוכנים, כדי לאפשר תשלום לספקים.



מנכ"ל אומטיים, אורי פלח, אמר: "שווי המלאי שנמצא שם הוא מיליוני דולרים. עד לפני כמה חודשים, ההסדר עם המשביר היה שהם לוקחים את הכספים מהמכירות, לוקחים לעצמם אחוזי עמלה, ואת הפדיון מעבירים לנו. אבל בחודשים האחרונים המשביר הפסיק להעביר לנו כסף, ונתן במקום זה צ'קים דחויים. הבנקים לא כיבדו את הצ'קים, ומצאנו את עצמנו במצב, שהמשביר חייב לנו מיליוני דולרים.



"הבנקים דרשו מאיתנו חלופות. לכן, לפני עשרה ימים הגענו להסכמה עם המשביר שאנחנו נבצע את הגבייה מהלקוחות ישירות בדוכנים, והגבייה לא תעבור דרך מערך המשביר. הפתרון הוא עכשיו הוא מימוש הסחורה וכיסוי החובות לבנקים. יש לנו שם יותר מחצי טונות תכשיטים. לצערנו, המשביר, לאחר 26 של עבודה משותפת, הפר את נאמנותו אלינו, ומצאנו פתרון כדי לכסות את החובות. ההיענות של הלקוחות גבוהה מאוד".



עמותת קו לעובד, בראשות חנה זוהר, פנתה אתמול במכתב להנהלת אינדיטקס הספרדית בבקשה למנוע את רכישת זארה על ידי רשת פוקס. "ברצוננו להודיעכם שאגף הפיקוח של משרד העבודה והרווחה מצא שרשת פוקס הפרה את חוק שכר מינימום ביחס לעובדיה, ולכן אנו בטוחים שאינדיטקס לא תרצה לקשור את זארה ופול אנד בר לרשת שמפרה זכויות עובדים. אנו ממליצים שאינדיטקס תמנע משיתוף פעולה עם פוקס", כתבה זוהר.



הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של רשת פוקס, אמר בתגובה: "הכל שטויות. מדובר היה במקרה של עובד אחד, שהיתה בעיה עם שכרו, והיא נפתרה. מדובר במכתב קנטרני שנועד לפגוע בנו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully