וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראני: הסכם תוספת היוקר בין ההסתדרות למעסיקים יוביל לפריצת מסגרת התקציב

מוטי בסוק

6.11.2002 / 7:37

הסכם תוספת יוקר אמור להעניק לכל העובדים השכירים במשק תוספת שכר של 2.1%, בגין ההתייקרויות ב-2002. עלות ההסכם לממשלה 1.4 מיליארד ש'



"הסכם תוספת היוקר המסתמן בין ההסתדרות למעסיקים אינו ההסדר הנכון; הממשלה לא תוכל לעמוד בו בעיקר מבחינת הפריסה שלו" - כך אמר אתמול מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני. עניין השכר, הוסיף, שב ועולה תמיד בתקופת בחירות. "מדובר בנושא שתמיד נפיץ, והפעם יותר מתמיד. עלינו להישמר מאיבוד שליטה על מערכת השכר, במיוחד לנוכח המצב הנוכחי במשק. להסכם המתגבש בין ההסתדרות למעסיקים אין כיסוי בתקציב המדינה ל-2003. לא נוכל לעמוד בו. הוא עלול לפרוץ את מסגרת תקציב המדינה ל-2003, עוד לפני שהתקציב יצא לדרך".



מראני הוסיף: "כל הסכם שבו יינתנו תוספות גבוהות מדי הוא מסוכן. הסכם כזה עלול לסכן את היציבות ולהגדיל את האבטלה. אני קורא להסתדרות ולמעסיקים לשנות את מתווה ההסכם כדי שיתאים ליכולת המשק, תוך פריסת תוספות השכר על פני לוח זמנים מאוזן יותר. בנוסף, על ההסתדרות להתחייב - חד משמעית - לשקט תעשייתי מלא ב-2003".



ההסתדרות והמעסיקים קרובים להסכם תוספת יוקר שיעניק לכל העובדים השכירים במשק תוספת שכר של 2.1%, בגין ההתייקרויות במשק ב-2002. עלות ההסכם לממשלה 1.4 מיליארד שקל. לדברי מראני, העובדים היו צריכים לוותר על חלק מתביעותיהם, כדי שעלות ההסכם תהיה נמוכה יותר; וכן להסכים כי התוספת תתפרס על פני 2003 ו-2004 - ולא תוענק רק ב-2003.



בשל מצב המשק והקדמת הבחירות, אמר מראני, יש לאשר את תקציב המדינה וחוק ההסדרים במתכונתם הנוכחית עד סוף 2002: "אנחנו נכנסים לתקופה של בחירות, לאחר שנתיים של משבר כלכלי וסכנה של משבר פיננסי. קיימים באוויר כמעט כל המרכיבים להיווצרות משבר. העברת התקציב, תוך שמירה על המסגרת שלו, היא הכלי היחיד שיש לממשלה כדי לשמור על יציבות. לכן, חשוב להעביר את התקציב במועד. לצורך זה יש להסתייע בכל גורם אפשרי, בקואליציה ובאופוזיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully