וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבינוביץ: הבנקים מתנגדים לדווח על תשלום הריבית כדי להגן על לקוחות בעלי הון שחור

שלומי שפר

6.11.2002 / 8:14

לדברי רבינוביץ, הבנקים חוששים כי לקוחות שיש להם כסף שחור בבנקים לא ירצו שמס הכנסה יידע שיש להם פקדונות גדולים - ולכן יוציאו את הכסף מהבנק



"הסיבה שהבנקים אינם מעוניינים להעביר למס הכנסה דיווח על תשלומי הריבית ללקוחות והמס שנגבה מהם, היא רצון להגן על מי שלא רוצה שמס הכנסה יידע על היקף ההון שלו בישראל" - כך אמר אתמול יו"ר הוועדה לרפורמה במיסוי, יאיר רבינוביץ. זאת, בתגובה לטענת הבנקים, ולפיה בקשת מס הכנסה לבצע דיווח מלא אחת לשנה על כל הריביות ששילמו ללקוחות היא עבירה על הסודיות הבנקאית.



לדברי רבינוביץ, הבנקים חוששים כי לקוחות שיש להם כסף שחור בבנקים לא ירצו שמס הכנסה יידע שיש להם פקדונות גדולים - ולכן יוציאו את הכסף מהבנק. "הבנקים חוששים מכך שפיקדונות גדולים ייצאו מהם ויועברו למדינות אחרות", אמר. רבינוביץ הוסיף כי טענות הבנקים - שאי הסכמתם להעביר את הנתונים למס הכנסה היא חלק מהחיסיון הבנקאי - אינן נכונות.



לדברי רבינוביץ, חיסיון בנקאי אינו חוק אלא קוד אתי, שאינו חל על הקשר בין הבנקים לשלטון. לדבריו, לשלטון - כלומר למס הכנסה - יש חיסיון מוחלט, ומידע שיועבר אליו לא יגיע לאף גוף, גם לא למשטרה. רבינוביץ הוסיף כי כפי שכל החברות במשק מדווחות למס הכנסה אחת לשנה על כל התשלומים שלהם לעובדים ולספקים, אין סיבה שהבנקים לא יעשו זאת. "הבנקים רוצים מעמד אקס טריטוריאלי", הוסיף רבינוביץ.



לדברי עו"ד אביגדור דורות, מומחה לדיני מסים ממשרד עוה"ד שדות ושות', המידע שמחזיק הבנק על לקוחותיו הוא מידע חסוי מכוח חוזה בנק-לקוח וכן מכוח הגנת הפרטיות, המהווה חלק מזכויות היסוד של האזרח. לדבריו, הכנסת, בתיקון 132 לפקודת מס הכנסה, מסמיכה את נציב מס הכנסה לקבוע כללים, על פי שיקול דעתו הבלעדית, שיש בהם משום פגיעה בפרטיות לקוחות.



עו"ד דורות אמר כי התיקון לפקודת מס הכנסה אינו קובע דבר בעניין היקף חובת הגילוי או סייגים לחובה ומותיר לנציב מס ההכנסה חופש פעולה בלתי מוגבל. "מבחינה חוקית ומבחינת סדרי מינהל, לא ייתכן כי פקיד יהיה רשאי לקבוע כללים הפוגעים בזכות יסוד של האזרח, במקום שהכנסת תקבע את הנורמה תוך התחשבות בחשיבותה של הזכות לפרטיות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully