וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי ישלם 1.5 מיליון שקל פיצוי: "פגע בהתארגנות עובדים"

12.3.2017 / 13:27

בית הדין לעבודה בבאר שבע הטיל על רמי לוי ועל רשת השיווק שבבעלותו פיצוי בגובה 1,5 מיליון שקלים להסתדרות העובדים, וקבע כי ההחלטה לסגור את פעילות החברה "ביכורי השקמה" ולמזג אותה לחברה האם, רשת רמי לוי, הייתה מהלך פיקטיבי המונע משיקולים זרים של פגיעה בהתאגדות

רמי לוי. מגד גוזני
רמי לוי/מגד גוזני

"רמי לוי והרשת שבבעלותו רמי לוי שיווק השקמה פגעו בהתארגנות העובדים באופן קיצוני – תוך פגיעה במובילי ההתארגנות והצרת צעדיהם באופן בוטה", כך קבע היום הרכב בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בראשות השופט יוחנן כהן, בהחלטה מפורטת שבמסגרתה השית על לוי ועל הרשת פיצוי כספי חסר תקדים בגובה 1,500,000 שקל להסתדרות העובדים. בית הדין נימק את גובה הפיצוי בכך שלוי והרשת בבעלותו הסבו פגיעה קשה ואנושה בהתארגנות העובדים הראשונית עד כדי העלמתה.

בפסק הדין נכתב, בין היתר, כי "בנסיבות החמורות, החריגות והקיצוניות יש לקבוע פיצוי הולם – בשים לב לשיעור ההפרה המירבי בין כל הפרה והפרה". לוי והרשת בבעלותו, הואשמו בין היתר ב"פגיעה בזכות השביתה המוכרת כבעלת מעמד של זכות יסוד, התבטאויות נחרצות וקשות כנגד קיומו של ארגון העובדים ופגיעה קשה בהתאגדות". כמו כן, בית הדין מצא כי סגירת פעילות "ביכורי השקמה" ואיחודה עם הרשת הכללית היתה פיקטיבית. "העברת פעילות החברה הייתה מהלך פיקטיבי המונע משיקולים זרים של פגיעה בהתארגנות".

"בחינת כל השיקולים, ביחד ולחוד, בנסיבות שבעניינינו מלמדים באופן מובהק כי לוי והרשת בבעלותו, נקטו ללא הרף בשורת צעדים שנועדו לסכל את מהלך ההתארגנות ולמחוק את קיומו של ארגון העובדים בחברה ובכך גם למנוע דריסת רגל של ארגון העובדים ברשת כולה. והלכה למעשה צלחו בכך לעת עתה. בנסיבות אלו, בדגש על כך שההתארגנות שהייתה בראשית דרכה ואף לא היה עוררין על יציגותה – נפגעה אנושות עד כדי כך שהלכה למעשה זו אינה פעילה עוד – מהווים נסיבות חמורות ביותר המצדיקות פסיקת פיצוי בסכום גבוה ומשמעותי ביותר", נכתב בפסק הדין. יצוין כי לוי והרשת חויבו לשלם את סכום הפיצוי להסתדרות תוך 30 יום, ממועד פסק הדין.

"ההחלטה המפורטת של בית המשפט מלמדת כי רמי לוי השתמש בשיטות מנוגדות לחוק על מנת לפגוע בזכות הבסיסית ביותר של העובדים" אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "אדם שפגע באופן מכוון בחוק ובזכויות העובדים שלו, לא רק שאינו ראוי להדליק משואה במדינת ישראל, אלא חייב להתנצל על כך בפני העובדים ולשלם ביוקר על מעשיו. החלטת בית הדין להטיל על לוי ועל החברה בבעלותו את הסכום הגבוה ביותר שנפסק במדינת ישראל בגין הפגיעה בהתארגנות, מלמדת על חומרת ההתנהלות שלו ומהווה איתות אזהרה לכל מעסיק שמרגיש מעל החוק".

ההסתדרות יוצגה בבית הדין על ידי עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, בראשות עו"ד איריס ורדי, ובאמצעות עורכי הדין אהוד שילוני, אורית לרך ובוריס מריאקרי ממשרד אהוד שילוני ושות'.

תגובת רמי לוי לא התקבלה עד מועד פרסום הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully