וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות במניות הפיננסים על רקע ציפיות להורדת ריבית בארה"ב ובגוש היורו

דפנה מאור

6.11.2002 / 15:56

מניות הבנקים עולות לאחר ש-BNP פאריבה רשם רווח גבוה מהתחזיות; לופטהנזה עולה ב-1.5% לאחר שדיווחה על זינוק של 243% ברווחיה הרבעוניים



ציפיות לעליות בבורסות ארה"ב בעקבות נצחון המפלגה הרפובליקאית בבחירות לסנאט ולקונגרס מרוממים את בורסות אירופה. דחיפה נוספת נותנת לשווקים תקווה להורדת ריבית בארה"ב הערב, ובגוש היורו ובבריטניה מחר. מדד FTSE בלונדון עולה ב-0.4%; פרנקפורט עולה ב-1.8%; פאריס ב-0.8%.



במניות הטלקום והטכנולוגיה נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים. ויוונדי יוניברסל, חברת המדיה, עולה ב-6% ומשלימה עלייה של 15% ביומיים, לאחר שהצעת מיזוג בין בלגקום לסגטל נתפסה כמהלך אביר לבן לטובת ניסיונה של ויוונדי לחטוף את סגטל מידי וודאפון.



הבנק הצרפתי BNP פאריבה עולה ב-3.4% לאחר שעלה על התחזיות. הבנק הצרפתי סבל מנפילה של 23% ברווח ברבעון השלישי בשל הפסדים על השקעות. הבנק נאלץ להפריש 244 מיליון דולר לכיסוי הפסדים אלה, וסיים את הרבעון עם רווח של 572 מיליון דולר, מעט מעל לתחזיות האנליסטים.



חברת הביטוח השוויצית סוויס לייף מזנקת ב-12.6% לאחר שהודיעה על החלפת המנכ"ל רולנד צ'לפובסקי בעקבות שערורייה חשבונאית.



עלייה של 12% נרשמה ברווחי ב.מ.וו ברבעון השלישי. יצרנית מכוניות היוקרה דיווחה על רווח של 431 מיליון דולר. הכנסותיה היו 10 מיליארד דולר, צמיחה של 19% לעומת התקופה המקבילה. בכוונת ב.מ.וו להשיק 20 דגמים חדשים בשש השנים הבאות, כדי להתחרות מול מרצדס על השליטה בשוק מכוניות היוקרה. מנייתה של ב.מ.וו יורדת ב-1%.



לופטהנזה רשמה זינוק של 243% ברווח הרבעוני בזכות קיצוץ עלויות. חברת התעופה הגרמנית רשמה רווח נקי של 369 מיליון דולר ברבעון השלישי, שעלה על תחזיות האנליסטים. מנייתה עולה ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully