וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדוור תבצע רכישה עצמית של מניותיה בגובה של עד 10 מיליון דולר

גתית פנקס

6.11.2002 / 11:44

רועי זיסאפל: "תוכנית הרכישה העצמית היא לטובת האינטרסים של בעלי המניות שלנו"; תשתמש לצורך הרכישה בקופת המזומנים בה 124.9 מ' ד'; שווי השוק שלה - 121 מ' ד'

בתקופה האחרונה גוברים הקולות מכיוונם של משקיעים בחברות בעלות יתרות מזומנים גבוהות, הלוחצים על חלק מן החברות לחלק להם כספים מהקופה - או באמצעות הקצאת מעין דיווידנד או באמצעות רכישה עצמית של מניות (Buy Back). בהתאם לרוח התקופה ולאחר ששווי השוק שלה ירד מתחת לשווי קופת המזומנים שלה, הודיעה היום חברת רדוור הישראלית כי דירקטוריון החברה אישר התחלתה של תוכנית לרכישת 1.5 מיליון מניות או מניות בסכום של 10 מיליון דולר. לפי מחיר המניה היום, ב-10 מיליון דולר ניתן לרכוש 1.4 מיליון מניות.

מאחר שרדוור, המתמחה בניתוב עומסים באינטרנט (ITM), אינה מקיימת את מבחן הרווח לפי חוק החברות הישראלי החדש, היא אינה יכולה לבצע רכישת מניות בצורה אוטומטית, אלא רק לאחר אישור ביהמ"ש. אישור כזה יתקבל אם לא יתעורר חשש שהחלוקה תמנע ממנה לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות.

"יש לנו ביטחון בתעשייה שלנו ובשוק שבו אנחנו פועלים, גם כיום וגם בהמשך", אמר בהודעת החברה רועי זיסאפל, נשיא ומנכ"ל רדוור. "אנחנו מאמינים שתוכנית הרכישה העצמית של מניותינו היא לטובת האינטרסים של בעלי המניות".

נסחרת מתחת לקופה


רכישת המניות על ידי רדוור לא תתבצע בזמנים מוגדרים אלא מזמן לזמן בשוק, או באמצעות מכירות פרטיות, בתלות בתנאי השוק. ובמלים אחרות - רק אם תנאי השוק יהיו מתאימים ולא בכל מחיר. הרכישות ייעשו מקופת המזומנים של החברה, שהכילה 124.9 מיליון דולר בסיום הרבעון השלישי של השנה, כולל פקדונות לטווח ארוך. לעומת זאת, שווי השוק של החברה הוא כ-121 מיליון דולר (לחברה יש כיום 17 מיליון מניות).

לפני כשבוע שעבר הגדיר מאיר משה, סמנכ"ל הכספים של רדוור, את המצב בו החברה נסחרת מתחת למזומן - סיטואציה אליה הגיעה באמצע ספטמבר - כ"אנומליה". "מחיר המניה הוא בהחלט מפתה ואפשר לקנות כל דולר ב-90-95 סנט למניה ביחס הזה", אמר.

פעולת הרכישה העצמית שמבצעת רדוור בפרט וחברות אחרות בכלל, מעבירה לשוק מסר לפיו לחברה אמצעים נזילים בסכום גבוה, המאפשרים לה לבצע את ההשקעה האופטימלית כיום בשוק - כלומר, רכישת מניותיה שלה. פעולה זו תסייע להקטין את כמות המניות בשוק, וכך "על הנייר", היצע המניות קטן יותר, וכל בעל מניות אחר מרוויח מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully