וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך מזומן: הדרך החדשה להשתמש בכסף בעולם הגלובלי של היום

19.3.2017 / 8:24

כרטיסי האשראי שינו את האופן שבו אנחנו משלמים או מעבירים כסף, ופינטק מסתמן כדבר הבא. "תחום הפינטק בישראל הוא תחום רותח, ואנחנו נחשבים למאוד חזקים", אומר אוהד מימון, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה של לאומי קארד. מה זה פינטק ואיך הוא קשור אליכם? התשובות בכתבה

העברת כסף אונליין. ShutterStock
הטכנולוגיה משנה את הדרך שבה אנחנו משתמשים בכסף/ShutterStock

חצר האקסלרטור של SigmaLabs היה מלא עד אפס מקום וכולם הגיעו כדי לשמוע על עתיד הפינטק בישראל. רגע, מה זה בכלל פינטק, ואיך נכון להגות את המילה? FinTech הוא למעשה טכנולוגיה-פיננסית. חברות תעשייה משתמשות בטכנולוגיה חדשה כדי להתחרות בשוק, והמונח FinTech מדבר על חברות מזן יחסית חדש שמספקות ומשפרות שירותים פיננסיים שונים באמצעות אפליקציות, פיתוחים אנליטיים מתקדמים, פתרונות פיננסיים וכלים דיגיטליים. אם תרצו - כשהיזמות והטכנולוגיה לוקחות את החברות הפיננסיות הישנות ומזניקות אותן עמוק אל תוך המאה ה-21.

אם תחשבו לרגע איך כרטיסי האשראי שינו את האופן שבו אנחנו משתמשים בכסף שלנו, הרי שפינטק מסתמן כשלב הבא בתחום הפיננסי. האפליקציות הפיננסיות הן הדרך החדשה להעביר כסף, לקחת הלוואה, לרכוש מטבע חוץ ועוד שימושים שונים שאנחנו רגילים לעשות בכסף שלנו.

המפגש נערך בשיתוף עם לאומי קארד שמובילה בתחום ומנסה למשוך אליה סטארטאפים שישלבו את הטכנולוגיות שלהם בתוך החברות השונות. בעבר הביעו גופי הבנקאות דאגה רבה מחשש כי עולם הפינטק יחליף אותם, אך המפגש הבהיר כי זו חשיבה מיושנת והיום הסטארטאפים בתחום עובדים לצד הגופים הבנקאים - לא במטרה להחליפם, אלא במטרה לייעל את שתי המערכות, הפיננסית והתעשייתית.

איך זה קורה בפועל?

חברות הפינטק נהנות מכך שלא חלה עליהם כל רגולציה, כך שפרץ היצירתיות של הסטארטאפים השונים מנותב אל הגופים הפיננסיים הגדולים, אשר יכולים להשקיע בהטמעת המערכות הטכנולוגיות החדשות. נוצר מצב שכולם מרוויחים בו – החברות יעילות יותר, הלקוחות, כלומר אתם, מקבלים מוצר נוח וקל יותר לשימוש באמצעות הסמארטפון, המחשב, הטאבלט או כל כלי טכנולוגי אחר.

יותר ויותר גופי ענק מבינים את החשיבות של חבירה לסטארטאפים האלו ובלאומי קארד עושים זאת גם באמצעות שיתוף פעולה עם אקסלרטור של SigmaLabs, שפועל במתכונת שונה מאקסלרטורים אחרים. רגע, ומה זה אקסלרטור? Accelerator זו תכנית האצה לסטארטאפים המוגבלת בזמן, במסגרתה היזמים מקבלים מקום לעבוד בו, וכן ייעוץ וליווי בדרכם לפיתוח המיזם שלהם. לרוב ישנן מאות חברות סטארטאפ שמתמודדות על מקום בתוכנית.

האקסלרטור של SigmaLabs שונה מאקסלרטורים אחרים משום שבו החברות שמגיעות מקבלות מנחה צמוד, אשר נפגש איתם מדי שבוע ולתקופה ארוכה, כך שלא מדובר במפגש חד פעמי. את כל זה נותנת SigmaLabs בחינם, כאשר הם לא דורשים אחוזים מהחברות שמגיעות. האקסלרטור ביחד עם לאומי קארד מעניק סיוע לסטארטאפים שבתחילת דרכם על ידי מתן כלים, גישה לידע ומידע ואף ביצוע של הוכחת המוצר בתחום.

"תחום הפינטק במדינת ישראל הוא תחום רותח, באמת מבעבע, ואנחנו נחשבים למאוד חזקים", אומר לנו אוהד מימון, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה של לאומי קארד. "בשנה הזאת בחנו כ-300 חברות סטארטאפ, זה מספר עצום. אנחנו רואים שהיקפי הגיוסים בעולם הזה עולים מדרגה, אם בעבר הסתפקו בכמה מאות אלפי דולרים לגיוס התחלתי, היום אנחנו מדברים על מיליוני דולרים ויש גם בשלות בעולם המשקיעים".

מימון היה חלק מפאנל שדן בחשיבות ובפיתוחים השונים בתחום הפינטק, ובו לקחו חלק גם בכירים המובילים את התחום בישראל, דוגמת ערן ביילסקי מ"Entrée Capital", יובל אריאב מ"Lion Bird" ורז לביצקי מ"Carmel". כמו כן אחד מהדוברים באירוע היה יובל טל, מייסד ונשיא חברת אחת Payoneer.

פגישת ייעוץ עם בנקאי. ShutterStock
יותר ויותר גופי ענק פיננסיים מבינים את החשיבות של חבירה לסטארטאפים/ShutterStock

אל דאגה, השירות האנושי לא ייעלם בקרוב

כחלק מהמאמץ המתמשך של לאומי קארד לזיהוי הזדמנויות ואימוץ טכנולוגיות חדשות, מתנהלת החברה בגישת ה-Open Innovation ליצירת שיתופי פעולה עם חברות סטארט אפ ומיזמים ב- אקוסיסטם הישראלי. צוות החדשנות של החברה נפגש מדי שנה עם מאות חברות בישראל במטרה ליצור שיתופי פעולה שיובילו להטמעת שירותים חדשים בחברה וליצירת הזדמנות עסקית לחברות בתחילת דרכן.

אם יש לכם סטארטאפ בתחום הפינטק, לאומי קארד ו-SigmaLabs מזמינות אתכם להגיש מועמדות למחזור החמישי של האקסלרטור. ההרשמה מסתיימת ב-19.3. להרשמה לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף לאומי קארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully