וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-10 קבוצות ישראליות-שבדיות הגישו הצעות למימון פרויקטים משותפים בתחום הסלולר בהיקף של 10 מיליון יורו

בעז בבאי

6.11.2002 / 13:27

בין החברות השוודיות הנוטלות חלק בתוכנית: אריקסון, טליה ויורופוליטן מקבוצת וודאפון; על החברות הישראליות נמנות רג'יסופט, מוביוס ותדליס



כ-10 קבוצות, בהן שותפות כ-30 חברות ישראליות ושבדיות, הגישו הצעות לקבלת מימון של ממשלות ישראל ושבדיה, עבור פרויקטים משותפים בתחום התקשורת הסלולרית, בהיקף של 10 מיליון יורו. בין החברות הנוטלות חלק בתוכנית: אריקסון, יצרנית רשתות הסלולר הגדולה בעולם, טליה, מפעילת התקשורת הגדולה בסקנדינביה, ויורופוליטן, מפעילת הסלולר השבדית מקבוצת וודאפון.



ההצעות הוגשו במסגרת תוכנית SIBED, שמטרתה ליצור שותפויות טכנולוגיות ועסקיות בין חברות ישראליות ושבדיות בתחום טכנולוגיית המידע. לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ס בוחנת את בקשות התמיכה שהוגשו ע"י החברות הישראליות המשתתפות בתוכנית, בהן רג'יסופט, מוביוס ותדליס. הבקשות של החברות השבדיות נבחנות על ידי VINNOVA - הסוכנות הממשלתית השבדית לחדשנות. התקציב הכולל של שתי המדינות לתוכנית נאמד בכ-4 מיליון יורו לשנה.



זוהי הפעם הראשונה שבה משתמש ארגון מתימו"פ (מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח) בכספי מחקר ופיתוח לטובת האצת חדירה לשוק, באמצעות מימון של פרויקטים של מחקר ופיתוח לתקופה של עד כ-18 חודשים.



אחד הפרויקטים המעניינים הוא של קבוצה שבה שותפות חברת הסטארט אפ הישראלית תדליס ושתי חברות שבדיות המפתחות משחקים לטלפונים סלולריים - It's Alive ופיקופאן (Picofun), שנרכשה לאחרונה על ידי חברת אספירו השבדית. כמו כן משתתפת חברת Testbed Botnia, המספקת שירותי בדיקת התאמת יישומים לצרכן הסופי, שבעלי מניותיה כוללים את אריקסון וטליה. הפרויקט מתמקד במשחקים סלולריים מבוססי מיקום בסביבת קניונים ואזורים ציבוריים, תוך התאמת הפצת התכנים למשתמש הסלולרי בדיוק של עשרות מטרים.



אייל רשף, סמנכ"ל השיווק והמכירות של תדליס, ציין כי הפרויקט סייע לקדם את מערכת היחסים של תדליס עם יצרנית הטלפונים הסלולריים סוני-אריקסון, בהקשר למו"מ לגבי שיתוף פעולה להשקה מסחרית של שירותים אצל מפעילים סלולריים.



ישראל שמאי, מנהל תוכניות השת"פ התעשייתי במתימו"פ, הדגיש כי ייחודה של התוכנית הוא בכך שהיא מאפשרת לחברות הישראליות להשתמש בסביבות הבדיקה המתקדמות שבשימוש החברות השבדיות, הנוטלות חלק בתוכנית - בהן אריקסון וטליה. כך מסייעת התוכנית לחברות להשלים את פיתוח המוצר תוך התאמתו לדרישות השוק, ולעבור תוך זמן קצר למכירות בעזרת השותפים השבדיים.



תוכנית SIBED יצאה לדרך במפגש חברות אשר נערך בשטוקהולם בסוף חודש מאי, ונטלו בו חלק כ-50 חברות משתי המדינות. בימים אלה שוקדים במתימו"פ על הכנת משלחת נוספת שתצא בסוף חודש נובמבר לסדרת מפגשי שת"פ עם מפעילים וחברות התקשורת הסלולרית המובילות בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully