וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז לפלורליזם יהודי דורש להפסיק את קמפיין משטרת ההגירה נגד העובדים הזרים

רוני קורן-דינר

6.11.2002 / 15:10

עו"ד רעות מיכאלי: "לא ייתכן שבקמפיין ממשלתי תהיה התלהמות נגד קבוצת אוכלוסייה שלמה"; המרכז דורש להורות על שינוי תכני הקמפיין או הפסקתו לאלתר



המרכז לפלורליזם יהודי, עמותה מקבוצת התנועה ליהודת מתקדמת, שלח מכתב מחאה נגד קמפיין משטרת ההגירה לצמצום היקף העובדים הזרים, ומיען אותו לשר לבטחון הפנים, שר העבודה והרווחה, מפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה.



בתחילת השבוע החל קמפיין פרסומי מטעם מנהלת ההגירה שכותרתו "עבודה זרה". הקמפיין עוסק בבעיית העובדים הזרים ו"מטרתו הסברה לכלל האוכלוסיה והצגת גודל הבעיה בעצם שהייתם של כ-200 אלף נתינים זרים בלתי חוקיים בישראל" כפי שנכתב בהודעת משטרת ההגירה לתקשורת.



במכתב, באמצעות עו"ד רעות מיכאלי, נטען כי למרות שיש לרשות הזכות (ואולי אף החובה) ליידע את הציבור בדבר איסור העסקתם של עובדים זרים בלא היתר, הרי ששם הקמפיין ותוכנו מעוררים שאלות מוסריות קשות.



"הקמפיין נגוע בחוסר אמת בפרסום", כותבת מיכאלי. "הצגת מספר העובדים הזרים למול מספר המובטלים הקיימים במדינה הינה שקרית ומטילה אשמה על אוכלוסייה שלמה, תוך יצירת הרושם כי העובדים הזרים נוטלים את פרנסתם של מאות אלפי מובטלים".

"האחריות על יצירת מקומות תעסוקה מוטלת על הממשלה" מוסר גלעד קריב, מנהל המחלקה הציבורית של המרכז, "בגלגול האחריות לפתחם של העובדים הזרים, מסכסכת הממשלה בין שתי קבוצות אוכלוסייה חלשות בחברה הישראלית".



"הקמפיין אף מציג את העובדים הזרים כמשתמטים מתשלום מיסים והיותם נטל כלכלי כבד על המדינה. גם נתון זה מעוות ושקרי. רוב מוחלט של העובדים הזרים אינו משתכר שכר מינימום הנדרש כדי לשלם מס הכנסה, ולגבי תשלומים לביטוח לאומי ומס בריאות - הרי שחובה זו חלה על המעביד. ראוי אם כן שהקמפיין יופנה אל קבוצת המעבידים אשר אינם מספקים תנאים הולמים לעובדיהם".



במכתבה מציינת מיכאלי כי תכנים צורמים במיוחד מובאים באתר האינטרנט של משטרת ישראל. בנוסף להטלת האשמה על העובדים הזרים בגידול האבטלה במדינה ובאי תשלום מסים, נכתב שם כי "מבחינה דמוגרפית נרקמת מדינה בתוך מדינה הנהנית משירותי המדינה הקיימת, אך אינה נושאת בעול ובנטל לקיים אותה. הצביון היהודי של המדינה נפגם בשל נישואי תערובת".



בסיכום המכתב דורשים חברי המרכז להורות על שינוי תכני הקמפיין או הפסקתו לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully