וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיורלייט מכרה בארה"ב כ-70 מערכות לטיפול באקנה בכ-3 מיליון דולר מאז קבלת אישור ה-FDA באוגוסט 2002

צורי דאר

6.11.2002 / 15:14

קיורלייט, שיוצאת בימים אלה לגיוס של כ-3-4 מיליון, השלימה באפריל השנה גיוס של קרוב למיליון דולר; צפויה לרשום הכנסות של 4 מיליון דולר ב-2002



חברת המכשור הרפואי קיורלייט (CureLight) דיווחה היום כי מכרה בשוק האמריקאי, בתקופה של כחודש וחצי, כ-70 מערכות ClearLight לטיפול באקנה בשיטת הפוטו-תרפיה (אנרגיית אור), בהיקף של כשלושה מיליון דולר במחירי השוק.



קיורלייט, הממוקמת באור עקיבא, עוסקת בפיתוח טיפול פוטותרפי למחלות עור, על ידי גל אור ממוקד היוצר ריאקציה פוטוכימית ופוגע בחיידקים. הטכנולוגיה הנקראת ClearLight מיושמת כיום בטיפול בפצעי בגרות (אקנה), ובעתיד תיושם גם בטיפול בפסוריאזיס ואקזמה.



קיורלייט קיבלה את אישור ה-FDA (Federal Drug Administration) למערכת ClearLight במחצית אוגוסט 2002, כך שנתוני המכירות מתייחסים לחמשת השבועות האחרונים של הרבעון השלישי ב-2002. על פי קיורלייט, מדובר בפעם הראשונה שניתן אישור FDA למכשיר המיועד לטיפול באקנה, עד היום אושרו רק תרופות ותכשירים רפואיים אחרים.



מערכת ClearLight משווקת על ידי חברת לומניס מזה ביותר מ-20 מדינות ברחבי העולם ? מה שסייע לקיורלייט לרשום מכירות של כ-3.6 מיליון דולר ב-2001. לדברי ד"ר יהושע דגני, מנכ"ל החברה, החברה צפויה לסיים את 2002 עם מכירות של 8 מיליון דולר אותם תחלוק עם לומניס. דגני ציין כי ההכנסות בהיקף של 4 מיליון דולר שתרשום ב-2002 מביאות אותה בימים אלה לאיזון.



דגני: "אישור ה-FDA שהתקבל באוגוסט 2002 פתח בפנינו שוק חשוב בעל פוטנציאל גבוה ביותר. החדירה הגבוהה של ה-ClearLight לשוק האמריקאי, בפרק זמן כה קצר, מעידה על העניין הרב שמגלה קהל היעד במוצר. אנו צופים, כי הפעילות השיווקית האינטנסיבית המתבצעת בשוק זה, תניב תוצאות חיוביות גם ברבעון הרביעי של 2002".



קהל היעד הפוטנציאלי של ה-ClearLight בארה"ב כולל 15 אלף רופאי עור, כ-5,000 מכונים אסתטיים רפואיים וכ-20 אלף רופאים כלליים ורופאי ילדים. שוק האקנה העולמי מוערך בשני מיליארד דולר לשנה והשוק האמריקאי במיליארד דולר לשנה. את הסכומים האלה מוציאים הצרכנים על תרופות ותכשירים רפואיים שונים, ולא כלולים בהם עלויות ביקורים פרטיים אצל רופאים וטיפולים קוסמטיים.



קיורלייט הוקמה ב-1999 על ידי ד"ר יורם הרט, המשמש כנשיא ומנהל רפואי בחברה, וע"י אבנר קורמן, סמנכ"ל הפיתוח. מנכ"ל החברה הוא יהושע דגני, לשעבר מנהל תפעולי בחברת אלקטריק פיול ומנכ"ל תעשיות לייזר, לימים לומניס.



קיורלייט, שיוצאת בימים אלה לגיוס של כ-3-4 מיליון, השלימה באפריל השנה גיוס של קרוב למיליון דולר. מרבית הסכום - כ-750 אלף דולר - ממשקיע פרטי חדש שסירב להיחשף. יתרת הסכום גויסה מקרן ההון סיכון אדמונד דה רוטשילד, בעלת מניות בחברה. שווי החברה לפיו נעשה הגיוס מוערך ב-20 מיליון דולר לפני הכסף.



במארס 2000 גייסה החברה 2.25 מיליון דולר לפי שווי של 9.5 מיליון דולר אחרי הכסף. אז השקיעה קרן רוטשילד 750 אלף דולר וחברת המכשור הרפואי לומניס השקיעה כ-1.5 מיליון דולר.



החברה עוסקת בימים אלה בפיתוחה של מערכת MultiClear לטיפול במגוון רחב של בעיות עור. לדברי דגני, החברה צופה כי תקבל אישור FDA למערכת זו ברבעון הראשון של 2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully