וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר תנודתי תוך המתנה להחלטה על הריבית

שירלי יום-טוב

6.11.2002 / 17:14

קומפיוג'ן מוסיפה כ-10% בעקבות חוזה עם פרוקטור אנד גמבל ופרוגנון; אלביט מערכות עולה ב-7% לאחר הדו"חות


המסחר בוול סטריט נפתח בעליות, אך אלו היו מתונות יותר משצפו החוזים. במהרה עברו המדדים לירידות: הנאסד"ק מאבד כעת 0.5% והדאו יורד ב-0.3%, בהמתנה להחלטה על הריבית הלילה. המשקיעים קיבלו היום בברכה את תוצאות הבחירות מאמש, שהצביעו על רוב רפובליקאי בסנאט ואת התפטרותו של יו"ר ה-SEC, הארווי פיט, אך נראה כי לקראת ההחלטה על הריבית הם מעדיפים להישאר בחוץ, ולכן המסחר צפוי להיות תנודתי.

רוב רפובליקאי בסנאט מתפרש על ידי המשקיעים כסיכוי להורדת מסים בארה"ב, ולכן צפויה השפעה חיובית היום על השווקים. גם התפטרותו של יו"ר רשות ניירות ערך בארה"ב, הארווי פיט, זוכה לתגובות חיוביות בשווקים, לאחר שסקר שפורסם אמש הראה כי אמון הציבור ברשות ני"ע נפל לרמה של 40%. פיט זכה לאחרונה לביקורת עזה מהקונגרס בשל מעורבותו לכאורה בהסתרת מידע מחברי הרשות.

אירוע נוסף שצפוי לתת את הטון לקראת סיום המסחר הוא פגישת נציגי הבנק הפדרלי ב-21:15 שעון ישראל, בה צפויה הורדת הריבית הבסיסית במשק האמריקאי בכרבע עד חצי אחוז. כיום עומדת הריבית על 1.75% - שיעור הנמוך ביותר מזה 41 שנה. השווקים עלו בימים האחרונים על רקע ציפיות להורדת הריבית, ולכן ההחלטה היום עשויה שלא להביא לעליות נוספות במדדים או אף לירידתם.

בין מניות החברות הישראליות עולה כעת מניית אמדוקס ב-2.5% למחיר של 8.6 דולרים לקראת פרסום דו"חות החברה היום לאחר תום המסחר. מניית החברה הוסיפה אמש 8% למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 1.8 מיליארד דולר. אמדוקס צפויה להציג הכנסות של 347 מיליון דולר לרבעון הרביעי (הפיסקלי שלה) ורווח נקי (פרופורמה) של 17 סנט למניה, כ-37 מיליון דולר, כך לפי תחזית הקונצנזוס בוול סטריט.

בסיום הרבעון הקודם העריכה החברה בתחזיותיה כי תדווח על הכנסות של 350-360 מיליון דולר ורווח נקי בניכוי הוצאות חד פעמיות של 17-20 סנט למניה.

מניית צ'ק פוינט מאבדת כעת 1.7% למחיר של 15.3 דולר וטבע מוסיפה 0.3% למחיר של 75.9 דולר לאחר הירידות אמש בעקבות ההפסד המשפטי לחברת מרק בנוגע לתרופת הפוסמקס. קומברס מוסיפה 1.3% למחיר של 9 דולרים.

מניית אלביט מערכות עולה כעת ב-7% למחיר של 16 דולר לאחר שהחברה, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-585 מיליון דולר, דיווחה היום על גידול של 37% ברווח הנקי לרבעון השלישי לרמה של 15.5 מיליון דולר או 39 סנט למניה. זאת לעומת רווח נקי של 11.3 מיליון דולר או 29 סנט למניה ברבעון המקביל. השורה התחתונה עלתה על התחזיות המוקדמות לרווח נקי של 32 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-210.2 מיליון דולר - עלייה של 12% מהתקופה המקבילה. יוסי אקרמן, נשיא החברה, אמר כי "אנחנו עדיין סבורים שהשנה נציג הכנסות בהיקף של למעלה מ-800 מיליון דולר וכי "היקף הפעילות של אלביט מערכות בשנת 2003 יהיה גדול יותר מזה של השנה".

מניית קומפיוג'ן מוסיפה 10.5% למחיר של 1.6 דולרים. קומפיוג'ן הודיעה היום כי חברות התרופות Procter & Gamble ו-Organon רכשו רשיונות שימוש בתוכנת Z4000, מערכת אוטומטית לתכנון וניתוח ניסויי הפרדת חלבונים בעזרת ג'לים דו מימדיים, לצורך מחקר פרוטאומי. מניית קומפיוג'ן נסחרת במחיר של 1.4 דולרים לאחר שאיבדה כ-66% מערכה מתחילת השנה. מחיר זה משקף לחברה שווי שוק של 37.5 מיליון דולר.

מניית סאיטקס עולה כעת ב-3% למחיר של 1.4 דולרים לאחר שהחברה הודיעה היום כי תמזג את סאיטקס ויז'ן עם חברת אפריון דיגיטל. סאיטקס מחזיקה ב-100% מסאיטקס ויז'ן, וב-43% ממניות אפריון. על פי ההסכם בין שני הצדדים, מיזוג שתי החברות יתבצע לפי יחס של 1:1, כאשר סאיטקס תזרים לחברה הממוזגת הון נוסף בכדי לחזק את איתנותה הפיננסית. סאיטקס ויז'ן מתמחה בייצור ומכירה של מכונות להדפסה בפורמט רחב, בעיקר עבור שוק פרסום החוצות והיא מתחרה בחברת נור מקרופרינטרס הישראלית. אפריון דיגיטל, המתמחה בפיתוח מכונות הזרקת דיו מהירות לשוק הדפוס התעשייתי, פוצלה לפני שלוש שנים מסאיטקס. שווי השוק של סאיטקס בנאסד"ק מסתכם ב-60 מיליון דולר.

עוד בולטות מניית נקסוס הממשיכה במסחר תנודתי ועולה כעת ב-76% למחיר של 30 סנט אם כי במחזור זעום של 600 מניות. לומניס מוסיפה 4.9% למחיר של 3.2 דולרים על רקע הודעת החברה על אישור ה-FDA לשיווק מערכת ה- UltraPulse להליכים כירורגיים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully