וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאסד"ק יתחיל מיום שישי לנהל מסחר בחוזים על מניות בודדות בשיתוף עם בורסת Liffe

סוכנויות הידיעות

6.11.2002 / 16:10

החוזים על המניות יאפשרו לגדר השקעות ויהוו חלופה פשוטה למסחר באופציות ושורטים



הנאסד"ק יאפשר למשקיעים לסחור בחוזים על מניות בודדות, החל מיום שישי הקרוב. עד היום ניתן היה לסחור בארה"ב בחוזי מניות על מדדים בלבד - כמו החוזים על מדד נאסד"ק 100 וסטנדרד אנד פור'ס 500.



עתה יאפשר מיזם משותף של נאסד"ק ובורסת החוזים העתידיים של לונדון (Liffe) לסחור בחוזים על מניות בודדות, בעיקר של החברות הגדולות בארה"ב. מנהלי קרנות גידור אומרים כי המסחר בחוזים יהיה פשוט יותר מטיפול באופציות ומניות שאולות, כמו בעסקות שורט.



בורסת Liffe כבר מנהלת בלונדון שוק לחוזים על מניות אמריקאיות ואירופיות כאחת, בדומה לבורסות אחרות בעולם, כמו אוסטרליה והונג קונג. התחלת המסחר בחוזים בארה"ב תתאפשר לאחר שרשות ני"ע הסירה הגבלות על מסחר כזה לפני יותר משנה. האיסור לסחור בחוזים על מניות בודדות קיים בארה"ב מאז 1982, בזמן בו החלו להיסחר החוזים על S&P 500.



חוזה עתידי הוא גירסה פשוטה יותר של חוזה אופציה. הוא מעניק את הזכות, לא החובה, לקנות או למכור מניה במחיר מסוים, בתמורה למחיר מסוים. עלויות המסחר נמוכות יותר מבשיטות מסחר קיימות, הכרוכות במכירה וקנייה של אופציות. החוזים מאפשרים גם לגדר השקעות קיימות, כמו למשל, מכירת חוזים על מניות במדד מסוים, כאשר המשקיע מהמר על עלייה במדד עצמו.



בניגוד למניות, ניתן לסחור בחוזים רק בבורסה אחת מסוימת. החוזים מאפשרים למשקיעים, בעיקר מנהלי קרנות גידור, להמר על ירידה במחיר מניה, בצורה פשוטה יותר מאשר באמצעות שורט, הכרוך בהשאלת מניות. העלות של עסקות כאלו נמוכה יותר, מכיוון שעל המשקיעים לשלם בד"כ 20% מהערך המזומן של החוזה, בעוד שרכישת מניה כרוכה בתשלום מלא.



אולם למרות היתרונות, עלולים המכשירים הפיננסיים החדשים להיתקל בבעיית נזילות - במקרה שלא יתעורר מספיק עניין בקרב משקיעים בחוזים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully