וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מירה-מאג רכשה מניות מגל בהשקעה של כ-200 אלף דולר והגדילה החזקתה ל-42.1% מהחברה

גתית פנקס

6.11.2002 / 19:07

מירה-מאג היא בבעלות יעקב בן עזרא, יו"ר מגל ונתן קירש, דירקטור בחברה; סמנכ"לית הכספים: אנחנו רואים ברכישה הבעת אמון בחברה; מירה-מאג והתעשייה האווירית שולטות במגל - 54.1%



חברת האחזקות מירה-מאג (Mira-Mag) רכשה מניות של חברת מגל הישראלית בכ-200 אלף דולר מה-28 באוקטובר ועד ה-5 בנובמבר, והגדילה החזקתה בחברה ל-42.1% (או כ-3.1 מיליון מניות) מ-41.6%. במירה-מאג מחזיקים יו"ר מגל, יעקב אבן עזרא, ודירקטור נוסף בשם נתן קירש.



"אנחנו רואים ברכישה הבעת אמון בחברה", אומרת היום רעיה אשר, סמנכ"לית הכספים של החברה, "בייחוד מאחר שמדובר בהגדלת החזקות שביצעה חברת החזקות בבעלות דירקטורים שלנו". נראה, כי כך מפרשים זאת גם בשוק ההון: המניה עולה כעת ב-6.5% למחיר של 5.8 דולרים, המשקף למגל שווי שוק של 42.7 מיליון דולר.



רכישות המניות שביצעה מירה-מאג נעשו ברמות מחירים נמוכות יותר ממחיר המניה היום: בין 4.7 דולרים ל-5.3 דולרים. מגל מייצרת מערכות אבטחה ממוחשבות לאיתור וזיהוי חדירות לא מורשות וכן פונה לשוק שירותי אבטחה באמצעות מערכות וידאו. הכנסות החברה ברבעון השלישי היו 9.4 מיליון דולר - ירידה של 11% מהרבעון השני של השנה. רווחיה הנקיים של החברה היו 220 אלף דולר ברבעון או 3 סנטים למניה - נמוך מהתחזיות ומהתוצאות של הרבעון השני, אז רשמה החברה רווח של 700 אלף דולר.



מירה-מאג והתעשייה האווירית שולטים בחברה



בעלי המניות הנוספים במגל, פרט למירה-מאג, הם התעשייה האווירית עם כ-12% ואבן עזרא, עם כ-2%. בין מירה-מאג והתעשייה האווירית קיימים הסכמי הצבעה, כך שכל עוד יש לשני הגופים יחדיו כ-50% מהחברה - (כעת הם מחזיקים 54.1%) - הם יכולים בצורה תיאורטית לבחור עצמם למלא את תפקיד כל הדירקטורים בחברה, למעט אלה החיצוניים - והם למעשה שולטים בצורה מלאה בעסקיה של מגל ובהחלטותיה.



אבן עזרא משמש כיו"ר החברה כבר מאז 1984, כאשר מירה-מאג רכשה את חלקה במגל מהתעשייה האווירית. בעבר, הוא היה יו"ר מכון הייצוא הישראלי והוא מחזיק ב-15.5% מהון מניותיה של חברת ההחזקות מירה-מאג. הוא חמיו של יזהר דקל, מנכ"ל מגל. קירש אף הוא דירקטור בחברה מאז 1984, והוא משקיע עצמאי המחזיק ב-84.5% ממירה-מאג באמצעות חברת הנקראת Eurona Foundation. יצוין, כי בעלת עניין נוספת במירה-מאג היא אורנית דקל, אשתו של מנכ"ל מגל, ושלושת ילדיו של אבן עזרא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully