וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס אינסטרומנטס מפטרת 180 עובדים במפעל לייצור שבבים באריזונה

יהודה שויצר

6.11.2002 / 20:08

הפיטורים, של כ-15% מכלל כוח העבודה במפעל, נובעים מהחולשה בה נמצא ענף השבבים; הפיטורים הם במסגרת מהלך כולל לקיצוץ של 2,500 עובדים



טקסס אינסטרומנטס , הספקית הגדולה בעולם של מעבדי אותות דיגיטליים ומעבדים אנלוגיים לתעשיית הסלולר, תפטר 180 עובדים במפעלה שבאריזונה. הפיטורים, של כ-15% מכלל כוח העבודה במפעל, נובעים מהחולשה בה נמצא ענף השבבים, ציינה החברה.



"הפיטורים הללו הינם במסגרת התאמת המשאבים שלנו למצב בשוק", ציינה דוברת החברה, גייל צ'אלנדר. הדוברת הדגישה כי הפיטורים הם בעיקר של עובדי ייצור בדרג הנמוך.



טקסס אינסטרומנטס דיווחה ברבעון השלישי על עלייה של 22% בהכנסותיה ועמדה בקירוב בתחזית הרווח וההכנסות. עם זאת, הורידה החברה בצורה חדה את תחזית הרווח וההכנסות לרבעון הרביעי, בשל חולשה בשוקי השבבים ומכונות החישוב. טקסס הודיעה אז גם על פיטורי 500 עובדים, בנוסף לפיטורי 2,000 עובדים, עליהם הודיעה באפריל.



טקסס דיווחה על רווח נקי של 188 מיליון דולר או 11 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 117 מיליון דולר, או 7 סנטים, בתקופה המקבילה. בניכוי הוצאות חד פעמיות עמד הרווח למניה על 9 סנט פחות מן ההערכה הממוצעת של השוק שעמדה על רווח של 10 סנט למניה. הכנסות החברה עלו מ-1.85 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ל-2.25 מיליארד דולר, אך החמיצו במעט את תחזיות השוק שעמדו על 2.27 מיליארד דולר.



טקסס העריכה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי ייפלו ב-10% מהכנסותיה ברבעון השלישי ושהרווח למניה ברבעון הרביעי יסתכם ב-2 סנט בלבד. הערכות שרווחו עד עתה בשוק גרסו רווח למניה של 11 סנט ועלייה של 1.9% בהכנסות.



השבבים שמייצרת טקסס אינסטרומנטס משמשים בקירוב לשני שלישים מן הטלפונים הסלולריים הנמכרים בעולם, וגורלה קשור קשר הדוק למצבה של תעשיית הסלולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully