וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג אסר חקיקה פרטית הכרוכה בעלות כספית עד פיזור הכנסת

צבי זרחיה

6.11.2002 / 21:38

בוועדות הכנסת מונחות עשרות הצעות חוק פרטיות בעלות של מיליארדי שקלים לתקציב המדינה



יושב ראש הכנסת, ח"כ אברהם בורג (עבודה), החליט אתמול שלא להעלות על סדר יומה של המליאה, עד להתפזרותה בעוד שבוע, הצעות חוק פרטיות הכרוכות בעלות כספית לתקציב המדינה. בעקבות ההחלטה, לא הועלו אתמול להצבעה בקריאה טרומית כמה הצעות חוק פרטיות, חלקן בעלות אופי תקציבי.



בורג הודיע כי בשבוע הבא יועלו במליאה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית רק הצעות חוק ממשלתיות ופרטיות שאושרו בוועדות ושיש לגביהן הסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה. עם זאת, לא יועלו הצעות חוק פרטיות בעלות משמעות כלכלית לתקציב המדינה. בוועדות הכנסת מונחות עשרות הצעות חוק פרטיות בעלות של מיליארדי שקלים לתקציב המדינה.



יצויין כי לנוכח הקדמת הבחירות, ביקשו ח"כים לקדם את אישורן במליאה של הצעות חוק פרטיות; שכן, ניתן להעלות לדיון הצעת חוק שזוכה לאישור המליאה בקריאה ראשונה גם בכנסת הבאה. לעומת זאת, הצעת חוק שמתקבלת בקריאה טרומית בלבד נמחקת עם פיזור הכנסת.



יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יוסי כץ (עבודה), אמר כי ההחלטה להקדים את פיזור הכנסת נועדה למנוע חקיקה פופוליסטית שתיצור כלכלת בחירות, תפרוץ את התקציב ותערער את היציבות במשק.



בורג הוסיף כי יש למנוע את הפיכתה של המליאה לפלטפורמה לחקיקה פופוליסטית מיותרת. "איננו יכולים להרשות לכך שהכנסת תהפוך להיות חלק מהפריימריס של הח"כים במפלגות", אמר בורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully