וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נפל ביחס לין וליורו עם הורדת הריבית - נסחר בשוויון מול היורו

יהודה שויצר

6.11.2002 / 22:06

ריבית נמוכה במשק האמריקאי הופכת את ההשקעה בדולר לפחות אטרקטיווית; ביחס לין רשם הדולר ירידה של כמחצית האחוז ל-121.90 ין לדולר



הורדת הריבית החדה בארה"ב שלחה שוב את הדולר לירידה חדה ביחס למטבעות המובילים נוכח הערכה גורפת כי ריבית נמוכה במשק האמריקאי הופכת את ההשקעה בדולר לפחות אטרקטיווית. הדולר נסחר כעת בשוויון מול היורו, לאחר שבמהלך היום התחזק לשער של 99.60 סנט ליורו. ביחס לין רשם הדולר ירידה של כמחצית האחוז ל-121.90 ין לדולר, משער של 122.40 ין לדולר טרם פרסום ההודעה.



הבנק הפדרלי הוריד את הריבית במשק האמריקאי בשיעור של מחצית האחוז לרמה של 1.25%. ההורדה הנוכחית, הראשונה מאז דצמבר 2001, היא ה-12 במספר מאז החל הבנק הפדרלי במדיניות הורדת הריבית. הורדת הריבית הנוכחית, לרמת שפל מאז יולי 1961, באה לנוכח הסימנים המרובים להתמשכות החולשה בכלכלת ארה"ב שהלכו והצטברו בשבועות החולפים. ההורדה היתה חדה מהתחזיות שצפו הורדה צנועה של רבע אחוז בלבד.



מוקדם יותר היום דווקא התחזק הדולר לאור פרסומים כי הרפובליקאים הגדילו את היתרון שלהם בקונגרס ל-226 מושבים. אם אכן תאושר תוצאה זו, תהיה זו הפעם הראשונה מאז 1934 בה הגדילה מפלגת הנשיא את יתרונה בבחירות אמצע הכהונה. השלמתה של תמונת הניצחון התאפשרה גם על ידי כיבוש הרוב בסנאט, לפי תוצאות הביניים. ספירת הקולות טרם הסתיימה בכל המחוזות בארה"ב, אולם נראה כי ניצחונה של המפלגה הרפובליקאית שלם.



ניצחון של הרפובליקאים בסנאט, בנוסף לשמירה על השליטה בקונגרס, יאפשרו לבוש לקדם את מדיניות קיצוץ המסים שלו ולהפוך את מהלכי הקיצוץ של השנה שעברה לקבועים. בוש צפוי גם לקדם מדיניות המעודדת הרחבה של קידוח לשאיבת נפט וגז טבעי בצפון אמריקה ולהגדיל תקציבים צבאיים. הממשל הרפובליקאי נחשב לידידותי יותר לתאגידים ותומך בכללי תחרות פחות נוקשים מהדמוקרטים.



אם אין די בסערה שחוללו שתי הידיעות שלעיל, מוקדם יותר היום הגיש יו"ר רשות ני"ע בארה"ב, הארווי פיט, את התפטרותו לנשיא ארה"ב. היו"ר התפטר אמש בעקבות ביקורת שנמתחה עליו על הסתרת מידע מחברי הוועדה ובשל מדיניותו השנויה במחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully