וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: יייסוף חד של 0.75% בדולר בעקבות מכירות של בנקים מקומיים - היציג נקבע על 4.701 שקלים

ליאור כגן

6.11.2002 / 16:16

הירידה - בעקבות הקדמת הבחירות וציפייה להפחתת ריבית בארה"ב; סוחרים: הדולר שבר רמת תמיכה חזקה ב-4.72 שקלים; הדולר טיפס ל-4.71 שקלים לאחר קביעת היציג;



יום המסחר בשוק המט"ח נפתח על רקע ההתפתחויות בזירה הפוליטית, כאשר הדולר נסחר ביציבות סביב רמת הסגירה מאתמול - 4.733 שקלים. אולם, במקביל לעליות החדות שנרשמו בבורסה ירד הדולר עד לרמה של 4.689 שקלים. שערו היציג של הדולר נקבע ברמה גבוה יותר - 4.701 שקלים - ירידה בשיעור של 0.76% לעומת השער היציג שנקבע אתמול על 4.737 שקלים. לאחר קביעת השער היציג עלה הדולר לרמה של 4.71 שקלים.



הפעילים בשוק המט"ח המתינו לראות האם הדולר ישבור את רמת ה-4.72 שקלים - רמה בה נעצר הייסוף בשקל בתקופה האחרונה. הסוחרים העריכו כי שבירת רמת התנגדות זו, תביא לגל מכירות שיגרום להמשך מגמת הייסוף. ואכן, לאחר שרמת התמיכה נשברה התחזקו הירידות בדולר.



ההודעה של ראש הממשלה, אריאל שרון, היא שהביאה לייסוף בשער השקל. הדולר נסחר אתמול סביב רמה של 4.77 שקלים בעקבות הידיעות על מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה, אך ההודעה על פיזור הכנסת התקבלה בברכה בשוק המט"ח והדולר ירד ל-4.733 שקלים. בשוק המט"ח הסבירו כי הקדמת הבחירות מקטינה את רמת האי וודאות בשווקים, דבר התומך בשקל.



השקל קיבל היום חיזוק גם מכיוון ארה"ב, שם הדולר והחוזים על מדדי וול סטריט רושמים עליות בציפייה לנצחון הרפובליקאים בבחירות. הדולר התחזק הבוקר ל-99.78 סנט, והחוזים על נאסד"ק 100 עולים בכ-1% בעקבות סקרים שהראו הובלה רפובליקאית במרוץ לקונגרס, לסנאט ותפקידי מושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully