וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת חיפה ומכון סיני יקימו מכון משותף

21.3.2017 / 9:19

ההסכם נחתם בין נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין, המכון לאוטומציה באקדמיה הסינית למדעים (CASIA), והמיליארד הסיני ז'ונג צ'ינג הו ויכלול השקעה ראשונית של 10 מיליון דולר

פרופ' רון רובין, ז'ונג צ'ינג הו (Zong Qinghou) ו-ז'אהן צאו ((Zhan chao. צמרת זוהר,
חתימת ההסכם/צמרת זוהר

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין, המלווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בסין, חתם על הסכם השקעה ראשונית של כ-10 מיליון דולר להקמת מכון בינלאומי משותף ליישומי טכנולוגיית בינה מלאכותית. ההסכם נחתם עם המכון לאוטומציה באקדמיה הסינית למדעים (CASIA), והמיליארד הסיני ז'ונג צ'ינג הו האיש השמיני בעושרו בסין שהונו מוערך בכ-16.2 מיליארד דולר.

בניית המכון תיעשה על ידי קבוצת האנגזוו וואהאה Hangzhou Wahaha Group)) – הקבוצה שהקים ז'ונג, הנחשב ל"רמי לוי הסיני", ותושלם בעוד כשנתיים. תחילת הפעילות המחקרית תיערך כבר עתה בקמפוסים של חיפה ובייג'ינג במקביל, באמצעות חילופי חוקרים משני המוסדות. וועדה ייעודית שתוקם תיבחר באילו פרויקטים ותחומי עניין להתמקד, ותגייס את החוקרים המוכשרים ביותר משתי המדינות.

שיתוף הפעולה עם ז'ונג מהווה אבן דרך בקידום קשרי האקדמיה והתעשייה של אוניברסיטת חיפה עם אחת החברות הגדולות והמשפיעות ביותר בסין. שיתוף פעולה זה מצטרף לקשרים ההדוקים שאוניברסיטת חיפה מטפחת עם סין, במסגרתם היא מקימה מרכז מחקר משותף עם אוניברסיטת ECNU - East China Normal University משנחאי בתחומי הניורוביולוגיה, סטטיסטיקה, ביו- רפואה ואקולוגיה.

"שיתוף הפעולה עם שותפים אסטרטגיים מהתעשיה והאקדמיה הסינית הוא חלק מהמטרות שאוניברסיטת חיפה הציבה, על מנת למצב עצמה כמוסד בינלאומי מוביל", אמר פרופ' רובין. "הקמת המכון למחקר ופיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית בהאנגזוו (Hangzhou) בשיתוף ז'ונג צ'ינג הו, מהווה שיתוף פעולה שני של האוניברסיטה עם שותפים אסטרטגיים סיניים, נוסף לאוניברסיטת ECNU משנחאי. אנו שמחים על הבעת האמון הסינית באוניברסיטת חיפה, אשר מעידה על הרמה המחקרית והיישומית הגבוהה הקיימת בה, וסמוכים כי פעילות המכון תניב פירות מחקריים משמעותיים לישראל, לסין ולעולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully