וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיעור המוחות שישפר את חיי היומיום של אחד מכל חמישה ישראלים

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

22.3.2017 / 0:16

כ-18% מהאוכלוסייה בישראל מוגדרים כבעלי מוגבלויות. המודעות לקשיים שלהם עדיין נמוכה, ובוועידת נגישות ישראל דנו והציגו פתרונות טכנולוגיים שיקלו עליהם. מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו: "זכיתי לעמוד בראש גוף שיכול לתרום לשינוי המציאות". צפו

צילום מסך

כ-18% מהאוכלוסייה בישראל, כ-1.5 מיליון אנשים, הם אנשים המוגדרים כבעלי מוגבלות מסוגים שונים. מלחמות, פעולות טרור, תאונות דרכים, מחלות ופגמים מולדים גורמים לכך שלכל אדם חמישי בישראל ישנה מוגבלות כלשהי. אבל ישראל עדיין רחוקה מלהעניק נגישות לאותם אזרחים. לפי סקירה שביצעה עמותת נגישות ישראל בשנת 2016, כ-60% מאתרי התיירות והבילוי אינם נגישים לנכים ובעלי מוגבלויות.

שיעור קצב הגידול השנתי של אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות גדול מקצב הגידול של האוכלוסייה הכללית, ולמרות זאת, המודעות לקושי שיוצרת החברה עבור אותם אנשים, בשל חוסר הנגישות במוסדות ציבור, מתחמי תרבות ואתרי בילוי היא עדיין נמוכה.

ועידת נגישות ישראל הבינלאומית החמישית, שנערכה בחודש מרץ בתל אביב, עמדה בסימן העידן הדיגיטלי והטכנולוגיה בשירות הנגישות. בוועידה נכחו אישי ציבור, יזמים ובכירים במשק ויחד הם נועדו בדרכים ובפתרונות שיהפכו את ישראל לנגישה יותר.

"העתיד הולך להיות טכנולוגי ודיגיטלי ואנחנו מבינים שיש לנו הזדמנות היסטורית לטפל בזה כבר עכשיו ולוודא שהעתיד הטכנולוגי יהיה נגיש גם לאנשים עם מוגבלות והם יוכלו להשתמש בכל השירותים והמוצרים הטכנולוגיים", אומר יובל וגנר, מייסד ונשאי עמותת "נגישות ישראל".

בוועידה הוצגו טכנולוגיות חדשות שנועדו לסייע לבעלי מוגבלויות, דנו בהיבטים הטכנולוגיים של הערים החכמות העתידיות, נחשף התקן החדש להנגשת אתרי אינטרנט ופאנלים שונים דנו בפיתוחים שיסייעו לבעלי מוגבלויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוועידה הוצגו פתרונות טכנולוגים שנועדו לסייע לבעלי מוגבלויות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנק הפועלים הוא אחד מנותני החסות לוועידה, ובאירוע השתתף מנכ"ל הבנק אריק פינטו, אשר הנו בעל מוגבלויות בעצמו. "נושא הנגישות אינו זר לי. כילד חליתי במחלת הפוליו, ומאז אני מתקשה מאוד בהליכה. הקושי הזה מכניס אותי אוטומטית להגדרה של אוכלוסיית 'אנשים בעלי מוגבלויות'", אמר פינטו בוועידה.

"אני רוצה לכפור בהגדרה הזאת. אינני אדם עם מוגבלות: כל חיי נלחמתי כדי להגשים את חלומותיי, האישיים והמקצועיים, ומעולם לא נתתי למוגבלות לעצור אותי. החברה היא שנוטעת בי חשש קבוע שלא אצליח להתנייד, כי המגבלות שהיא מציבה בפניי רבות מדי. מוטלת עלינו חובה מוסרית כמדינה, כעסקים וכאזרחים, לפעול למען שילובם המלא של אנשים רבים ומגוונים, מכל שכבות האוכלוסייה. חוסנה הערכי של מדינה נבנה במידה רבה מיכולתה לראות את האחר, החלש יותר, ולאפשר לו לקחת חלק במרקם החיים האזרחיים באופן המלא ביותר. התמזל מזלי וזכיתי לעמוד בראש גוף שיכול לתרום לשינוי המציאות הזו: בנק הפועלים מחויב, כמוסד הפיננסי המוביל בישראל, לתרום את חלקו להפיכת ישראל למדינה המסירה את המגבלות מדרכם של אנשים בעלי לקויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully