וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הומוסקסואלים ולסביות מפסידים עבודות בגלל קולם

28.3.2017 / 9:00

חוקרים מאוניברסיטה אנגלית בדקו ומצאו כי להומואים עם קול נשי ולסביות עם קול גברי יש סיכוי נמוך יותר לקבל תפקידים בכירים במשק. " עצם הצליל של הקול מספיק כדי לעורר סטריאוטיפים"

עריכה: אביב אירגז

בסרטון - התשובה המוחצת של הומואים שנקלעו להפגנה ניאו-נאצית במדריד

מחקר עם ממציאים מעציבים פורסם בשבוע שעבר באנגליה - חוקרים מאוניברסיטת סארי הבריטית מצאו כי הומוסקסואלים רבים לא מתקבלים למשרות בכירות במשק - בשל קולם. המחקר התבצע בצורה הבאה: החוקרים אספו נסיינים רנדומליים והשמיעו להם 40 דוברים - הומוסקסואלים והטרוסקסואלים, כשבנוסף הראו להם תמונות של הדוברים. הנסיינים לא ידעו מהי נטייתו המינית של כל אחד מהדוברים אשר הופיעו בתמונות.

זוג גברים מתנשק במרכז גואטמלה סיטי. רויטרס
הקול קובע?/רויטרס

עוד בנושא

עוד באותו נושא

לסביות מול הומואים: מי יבנה שידת איקאה בפחות זמן?

לכתבה המלאה

לאחר מכן, אחרי ששמעו את כל 40 הדוברים, הם נשאלו מי לדעתם היה מתאים למשרה בכירה מאוד במשק. הנסיינים "זיהו" חלק נכבד מההומוסקסואלים בשל קולם הנשי (גברים) או הגברי (נשים) ובחרו שלא לתת להם את התפקיד הבכיר. לעומת זאת, אלו "שנשמעו" הטרוסקסואלים זכו לתפקיד הנחשק.

על פי הפרסום ב"דיילי מייל", בקרב המועמדים הגברים היה הקול הגורם העיקרי שהוביל לאפליה. קול שנחשב באוזני השומע להטרוסקסואלי (סטרייט) לעומת קול שנשמע כהומוסקסואלי (גאה), גרם למאזינים לחשוב שהמועמד מתאים יותר לתפקיד וגם מגיעה לו משכורת גבוהה יותר. עבור מועמדות לסביות, המאזינים חשבו שהן "חסרות נשיות" והן קיבלו הערכה נמוכה יותר מאשר נשים שקולן נשמע "סטרייטי".

ד"ר פאביו פאסולי, החוקר הבכיר במחקר, אמר: "התוצאות הללו מראות כי עצם הצליל של הקול מספיק כדי לעורר סטריאוטיפים, ומונע מהומואים ולסביות מלקבל את הזכויות המגיעות להם".

"תוצאות המחקר חושפות, כי למרות כל העבודה שנעשית בעולם כדי להפחית את האפליה נגד הקהילה הלהט"בית, אנשים מקלטלגים אותך בתת המודעעוד לפני שהכירו אותך. מחקר זה מדגיש כי אפליה כזו יכולה להיות בעיה אמיתית במקום העבודה וגם עבור התקדמות בקריירה עבור חברי הקהילה", מסבירים מחברי המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully