וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסקו המגעים בין נוחי דנקנר למגדל על מימון עסקת אי.די.בי

שלומי שפר

7.11.2002 / 7:33

מגדל הודיעה לדנקנר כי אין היא מעוניינת להשתתף במימון העסקה לפי שווי של 890 מיליון דולר לקונצרן; דנקנר עדיין לא פנה למגדל לאחר הפחתת השווי לפני כשבוע ל-840 מיליון דולר



המגעים בין נוחי דנקנר לבין חברת הביטוח מגדל בנוגע למימון רכישת השליטה בקונצרן אי.די.בי הופסקו בימים האחרונים, אף שדנקנר סיכם עם ראשי הקונצרן על מחיר חדש לעסקה. מגדל הודיעה לדנקנר כי אין היא מעוניינת להשתתף במימון העסקה לפי שווי של 890 מיליון דולר לקונצרן; דנקנר עדיין לא פנה למגדל לאחר הפחתת השווי לפני כשבוע ל-840 מיליון דולר. יו"ר מגדל הוא אהרון פוגל.



על פי התכנון המקורי, חברת גנדן הנמצאת בבעלות דנקנר, יחד עם משפחות לבנת ומנור, עתידות לרכוש 52% ממניות אי.די.בי. 40% משווי הרכישה אמורים לנבוע מהון עצמי והיתרה תמומן על ידי קונסורטיום שיורכב מבנק לאומי (60%) מגדל (20%) ומבטחים החדשה (20%).



דנקנר, שמוביל את המהלכים העסקיים לקידום הרכישה, כבר חתם עם לאומי על הסכם המעגן את מנגנון ההלוואה, אך עדיין לא נחתמו הסכמי ההלוואה ולא הוסדרו כל הביטחונות. ככל הידוע, היו מגעים ראשוניים עם מבטחים, שהחליטה באופן עקרוני לאשר את המימון אך לא נחתם עמה הסכם.



מקורבים למו"מ מתקשים להבין מדוע אין חידוש של המגעים בין מגדל לדנקנר. על פי ההערכות, דנקנר אינו ממהר כעת לחדש את המגעים, זאת מכיוון שהתאריך המתוכנן לחתימה על העסקה נדחה בשלושה חודשים - לאמצע פברואר 2003. עם זאת יש הערכות הגורסות כי דנקנר החליט לנסות ולחפש מימון חלופי לעסקה.



מגדל אמורה לממן את העסקה מכספי הפוליסות המשתתפות ברווחים, כלומר מכספם של מבוטחיה בביטוחי חיים. לפיכך היא מעוניינת לקבל ביטחונות טובים במיוחד להשקעה זו ואין היא מתכוונת לאשר אותה במהירות, כפי שעשה בנק לאומי.



ככל הידוע, דנקנר לא ביקש מבנק לאומי להגדיל את המימון שלו בעסקה; על פי ההסכם עם לאומי, הבנק לא יממן יותר מ-60% מסך המימון של העסקה. כמו כן, לאומי דורש מדנקנר כרית ביטחון של 80%, כלומר ששווי המימון שיינתן לדנקנר יהיה לכל היותר 80% משווי הביטחונות - מניות אי.די.בי שישועבדו לבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully