וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים הקפיאו חשבונות של לקוחות ישראלים שהפקידו כספים ממקור מפוקפק

שלומי שפר

7.11.2002 / 7:54

מדובר בסכום כולל של כ-2 מיליון דולר, שהופקד על ידי בנקים ישראלים עבור לקוחותיהם בבנקים כמו צ'ייס, דויטשה בנק וסיטי בנק



השלטונות האמריקאיים הקפיאו חשבונות של לקוחות ישראלים בבנקים שונים בחו"ל - בעקבות חשד שמקור הכספים שהופקדו בהם בהונאה. מדובר בסכום כולל של כ-2 מיליון דולר, שהופקד על ידי בנקים ישראלים עבור לקוחותיהם בבנקים כמו צ'ייס, דויטשה בנק וסיטי בנק.



לפי החשד, הכסף הוא תוצאת מעשי הונאה שביצעו אזרחים אמריקאים כלפי אזרחים אמריקאים אחרים לפני כשנה וחצי. הנוכלים הודיעו לאזרחים תמימים כי זכו בלוטו וכדי להקדים את תשלום המס עליהם להעביר להם צ'ק על סכום הזכייה. האזרחים שהתפתו לכך העבירו את הצ'ק לנוכלים, ואלה השתמשו בהמחאות בהזדמנויות שונות.



על פי החשד התגלגלו חלק מהצ'קים האלה לישראלים הנמצאים בחו"ל, שביקשו להפקידם בבנקים ישראליים. הבנקים הישראליים קיבלו את הצ'קים והפקידו את הכסף בחשבונותיהם בבנקים בחו"ל. כעת, לאחר שהשלטונות האמריקאיים הודיעו לבנקים על הפרשה, מסרו הבנקים הישראליים ללקוחות כי אין הם חייבים להחזיר להם את הכסף שהופקד.



על פי הערכות השלטונות האמריקאיים, מדובר בסכום של כ-1.2 מיליון דולר שהופקדו על ידי בנק המזרחי ; 700 אלף דולר שהופקדו על ידי בנק דיסקונט ; 100 אלף דולר שהופקדו על ידי הפועלים ; 20 אלף דולר על ידי אינווסטק וכ-10 אלף דולר על ידי בנק אגוד . לאומי הפקיד, על פי החשד, כאלפיים דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully