וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ה-IPO : צ'יינה טלקום גייסה 1.4 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה - נמוך מהיעד הראשוני

יהודה שויצר

7.11.2002 / 8:30

צ'יינה טלקום מכרה את מניותיה במחיר של 1.48 דולר הונג קונג בהנפקת 10% מכלל המניות; איל ההון מהונג קונג, לי קא שינג, רכש מניות בהיקף של 51 מיליון דולר



צ'יינה טלקום גייסה 1.4 מיליארד דולר בהנפקה ציבורית ראשונה. הסכום אותו גייסה חברת הטלקום הסינית היה נמוך מהיעד שהציבה. צ'יינה טלקום מכרה את מניותיה במחיר של 1.48 דולר הונג קונג בהנפקת 10% מכלל מניות החברה.



בתי ההשקעות מריל לינץ' ומורגן סטנלי, שניהלו את ההנפקה, הצליחו לגייס את איל ההון מהונג קונג, לי קא שינג, שרכש באמצעות שתיים מחברות ההחזקות שלו מניות בהיקף של 51 מיליון דולר.



ההנפקה הנוכחית, הגדולה ביותר בשנה זו ביבשת אסיה, עברה לא מעט טלטלות עד אשר ראתה אור. לפני מספר ימים נאלצה צ'יינה טלקום להכריז כי חתכה את יעד ההנפקה המתוכננת ב-55% נוכח הביקוש הדל למניותיה. חברת הטלפוניה הגדולה בסין הורידה את יעד ההנפקה לאחר שמשקיעים מוסדיים גילו היענות חלשה להנפקת הענק. דווקא משקיעים פרטיים, שקיבלו הקצאה של 5% מכלל ההנפקה, הגיבו בשקיקה, אך כאמור לא היה די בכך בכדי להותיר את היקף ההנפקה ביעד הראשוני.



בשבוע שעבר היתה אמורה להתקיים הנפקה בה ביקשה החברה לגייס 3.68 מיליארד דולר תמורת 20% ממניותיה. החברה כאמור הפחיתה את ההנפקה רק ל-10% מהחברה, מתוך הערכה כי הנפקת מספר נמוך של מניות יעלה את הרווח למניה וכך גם את פוטנציאל החזר ההשקעה של המשקיעים.



הקטנת היקף הגיוס תאפשר לחברה לגייס לפי שווי נמוך יותר מ-18 מיליארד דולר, כפי שביקשה לעשות. מנהלי קרנות טענו כי אינם מעוניינים להשקיע בהנפקה, מכיוון שתנאיה מעניקים לצ'יינה טלקום תמחור גבוה מחברות דומות לה.



לפי מחיר של 1.48 דולר הונג קונג למניה, מחיר ההנפקה של צ'יינה טלקום בבורסת הונג קונג, היא תיסחר לפי מכפיל של יותר מ-11 ביחס לרווחים החזויים לשנת 2003. חברות אחרות בסין נסחרות היום במכפילים נמוכים יותר, כמו למשל צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה ביותר בסין, הנסחרת לפי מכפיל 10.



צ'יינה טלקום, לשעבר מונופול הטלפוניה של סין, רשמה הכנסות של 8.28 מיליארד דולר בשנת 2001 ורווח נקי של 1.785 מיליארד דולר. מניותיה ייסחרו כתעודות פיקדון אמריקאיות (ADR) בבורסת ניו יורק. ההנפקה מנוהלת על ידי החתמים מורגן סטנלי, מריל לינץ' וצ'יינה אינטרנשונל קפיטל.



הנפקה זו היא חלק מהחלטה אסטרטגית של ממשלת סין למכור חלק מהחזקותיה בחברות ממשלתיות. ממשלת סין גייסה יותר מ-30 מיליארד דולר במהלך חמש השנים האחרונות בהנפקות חברות ממשלתיות. בשנת 1997 גייסה המדינה 10 מיליארד דולר בהנפקת חברת הסלולר צ'יינה מובייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully