וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל ניסיון פשרה בין האוצר לעובדי בנק ישראל בעניין מענק התייעלות

אליסה אודנהיימר

7.11.2002 / 9:19

ביה"ד לעבודה החליט שהצדדים יגישו סיכומים בכתב בעניין בקשת העובדים להוצאת צו לתשלום המענק; לפי הפשרה שהוצעה, העובדים יקבלו רק חלק מהמענק כעת



מאת אליסה אודנהיימר וצבי זרחיה



נכשלו ניסיונותיה של שופטת בית הדין האזורי לעבודה, רונית רוזנפלד, לפשר בין האוצר לעובדי בנק ישראל בעניין תשלום מענק ההתייעלות. לאחר כישלון ניסיון הפשרה החליטו השופטת ונציגי הציבור, מנחם כהן ובנימין קליינר, כי הצדדים יגישו סיכומים בכתב בעניין בקשת העובדים להוצאת צו זמני שיחייב תשלום המענק.



לפי הצעת הפשרה שהציגה רוזנפלד אתמול, העובדים יקבלו חלק מהמענק כעת, והיתרה לא תשולם עד להכרעה סופית בעניין. ואולם הממונה על השכר יובל רכלבסקי וסגניו שמואל נחמני ואהרון עוזיאלי סירבו להסכים לכל פשרה בעניין. על פי נתונים שהציג הממונה בתגובה לבקשת העובדים, מענק ההתייעלות בדרגות הביניים מגיע ל-40 אלף שקל בממוצע לשנה, ובדרגות הגבוהות המענק השנתי מגיע ליותר מ-80 אלף שקל.



הדיון התייחס לבקשה של העובדים לצו זמני, שיחייב תשלום המנה הרביעית של מענק ההתייעלות המעוגן בהסכם הקיבוצי בין הבנק לעובדיו. המענק היה אמור להיות משולם ב-1 בנובמבר, והממונה הורה שלא לשלמו.



בתגובתו לבקשה טען רכלבסקי כי רק באחרונה נודע לו כי נעשה הסכם לתשלום מענק התייעלות ב-2002. לדבריו, ההסכם מנוגד לחוק והתשלום מגיע לסכומים גדולים. הממונה טען כי רק הנגיד מוסמך לייצג את עמדת הבנק, שכן המנהלים בבנק מקבלים את מענק ההתייעלות.



מזכיר חטיבת עובדי הבנקים וחברות הביטוח בהסתדרות, ציון שמע, אמר בתגובה: "לדעתנו, על פי החוק לממונה לא היתה סמכות לנגוע בכספים לפני שקיים דיון עם נציגות העובדים".



השכר הממוצע בבנק ישראל - 20,669 שקל



"השכר הממוצע בבנק ישראל ב-2001 הגיע ל-20,669 שקל; עלות השכר הממוצעת היא 27,873 שקל" - כך אמר אתמול סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן (ש"ס), בדיון שקיימה מליאת הכנסת בעניין שכרם של עובדי בנק ישראל. לדברי כהן, השכר הממוצע של בכירי הבנק הוא 52,731 שקל בחודש, ועלות השכר הממוצע של הבכירים היא 69,151 שקל לעובד.



כהן אמר כי רכלבסקי מתכוון לבדוק עם פרקליטות המדינה את תוספות השכר השונות הניתנות לעובדי בנק ישראל - שאינן ניתנות לכלל הסקטור הציבורי. לדברי כהן, נכשלו המגעים שהתקיימו בין הממונה על השכר להנהלת הבנק על מנת להקפיא את שכר עובדי הבנק ולקלוט עובדים חדשים, בתנאי שכר שונים מהתנאים המוענקים כיום לעובדי הבנק.



כהן הוסיף כי הממונה פתח בהליך משפטי לבדיקת הסכם חורג בדבר מתן מענק התייעלות בבנק ישראל. הוא הדגיש כי בשכרם של עובדי בנק ישראל קיימים רכיבי שכר שאינם מוכרים בשירות המדינה כמו: שעות נוספות גלובליות, גמול השתלמות ב' לעובדים בדירוג המינהלי, עיתונים, ארוחות ועוד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully