וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ס מאיץ השלמת חוקי המו"פ ועידוד השקעות הון

אורה קורן

7.11.2002 / 9:17

נציגי משרד האוצר, המדען הראשי בתמ"ס ויו"ר ועדת ההיי-טק בכנסת, ח"כ מודי זנדברג, יתאמו השבוע עמדות בעניין חוק המו"פ



מנכ"ל משרד התמ"ס, אמיר חייק, מאיץ את המהלכים להשלמת חוק עידוד השקעות הון וחוק המו"פ לפני פיזור הכנסת. נציגי משרד האוצר, המדען הראשי בתמ"ס אלי אופר ויו"ר ועדת ההיי-טק בכנסת ח"כ מודי זנדברג, יתאמו השבוע עמדות בעניין חוק המו"פ.



חייק אמר כי משרדי האוצר והתמ"ס הציעו שתי חלופות לפיצוי שיינתן למדינה בגין חברה שתוציא ידע לחו"ל. לפי חלופה אחת, הפיצוי ייקבע ככפולה של שווי המענק בשינוי שחל בשווי החברה ממועד מתן התמיכה הממשלתית עד מועד מכירתה. חלופה שנייה היתה קביעת שיעור מינימלי של החזר בגובה 300% מהמענק ושיעור מקסימלי של 500%. ועדת ההיי-טק של הכנסת דרשה להכניס שינויים בהצעות. בכוונת חייק להשלים מחר את הדיונים בעניין ולהחזיר את החוק לאישור הכנסת.



חייק האיץ את הדיונים בתמ"ס להשלמת חוק עידוד השקעות הון לפי המודל שגיבש עם מנהל מרכז ההשקעות, שמואל מרדכי. המודל מבוסס על מתן מענק בשיעור קבוע בפריפריה, ובנוסף ישולמו מענקים שהיקפם יותאם למרחק של המפעל מהמרכז ולמספר העובדים שהוא מעסיק. חייק מתנגד להצעת משרד האוצר לבטל את ההטבות למפעלי היי-טק באזור המרכז.



בנוסף לכך כינס חייק את עובדי המשרד במטרה להסיר את התנגדותם להקמת רשות לסחר הוגן במתכונת מורחבת, שבה יוכלו להשתלב עובדי המחוזות של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully