וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטרום: שיפור ברווח הנקי רבעון 12 ברציפות - גידול של 70% ל-6.2 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

7.11.2002 / 11:40

המכירות צמחו ברבעון השלישי בכ-4.3% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-134 מיליון שקל; נשיא החברה: אנו מנהלים מו"מ עם מספר חברות בארה"ב ואירופה לרכישתן, אולם אלו צפויים להתקדם רק ב-2003



חברת פרוטרום , העוסקת בפיתוח ושיווק של תמציות טעם וריח, ממשיכה להציג שיפור בתוצאות הכספיות שלה גם ברבעון השלישי. מכירותיה של החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-134 מיליון שקל ומשקפים גידול של 4.3% לעומת הרבעון המקביל.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעה החברה למחזור מכירות של 409 מיליון שקל - גידול של 8.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה מציגה שיפור זה הרבעון ה-12 ברציפות בשורת הרווח הנקי שלה שהסתכם ברבעון הנוכחי בכ-6.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. יחד עם זאת, ברבעון הקודם רשמה החברה רווח של 10.8 מיליון שקל, כך שבהשוואה לרבעון הקודם ירד הרווח הנקי ב-42%. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה צמח הרווח הנקי בכ-42% לרמה של 25.8 מיליון שקל.



אורי יהודאי, נשיא פרוטרום, ציין כי יש להשוות את תוצאות פרוטרום לרבעון המקביל מכיוון שהחברה באופן היסטורי רושמת הרעה בתוצאותיה ברבעון השלישי שנמוך יותר מהרבעון השני וכי הרבעון הרביעי נמוך באופן היסטורי מהרבעון השלישי. הסיבה לכך, מציין יהודאי, היא שבחודשי הקיץ באירופה ובארה"ב ישנו שימוש רחב יותר במוצרי החברה, דוגמת גלידות ומשקאות קלים, ואילו בחורף מכירות מוצרים אלו יורד באופן משמעותי. יחד עם זאת, הוסיף יהודאי: "עשינו בשנים האחרונות מאמצים להקטין את הרכיב העונתי שלנו ונכנסנו לשווקים חדשים כמו למשל חומרי הגלם לתרופות".



הרווח התפעולי של פרוטרום הסתכם ברבעון השלישי בכ-11.5 מיליון שקל ומשקף גידול של 33% לעומת הרבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי של החברה הושג בעיקר הודות לגידול במכירות, שכן מבנה ההוצאות של החברה נשאר זהה לזה שהציגה ברבעון המקביל. הוצאות ההנהלה והכלליות הסתכמו בכ-11.7 מיליון שקל, בדומה להוצאות החברה ברבעון המקביל, כמו גם הוצאות המכירה שהסתכמו בכ-17.6 מיליון שקל, בשיעור דומה לרבעון המקביל.



יהודאי מסר כי פרוטרום תמשיך לרכז מאמצים הן בשוקי היעד החשובים עם דגש על המפעלים היצרניים באנגליה ובארצות הברית, והן בשווקים בהם שיעור הגידול בצמיחה ובצריכת מזון מעובד גבוה מהממוצע, דוגמת החברות הבנות שהוקמו לאחרונה באוקראינה ובקזחסטן.



יהודאי ציין כי היעד שהציב לחברה להגיע למחזור של 300 מיליון דולר בתוך 5 שנים נותר בעינו והחברה נמצאת במו"מ לרכישה עם מספר חברות שיבשיל ככל הנראה רק במהלך שנת 2003. יהודאי הוסיף כי מספר רכישות קטנות יותר ומהותיות פחות צפויות להיסגר בזמן הקרוב יותר.



עוד ציינו בפרוטרום כי ברבעון השלישי חל שיפור בגבייה מלקוחות שבא לידי ביטוי בקיטון בסעיף הלקוחות, שהסתכם ברבעון הנוכחי בכ-116 מיליון שקל לעומת 119 מיליון שקל ברבעון הקודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully