וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים על הפרשת לאומי: "הרבה יותר גרוע ממה שחשבנו"

אילן מוסנאים

7.11.2002 / 13:15

מירון קצפ ממנורה גאון: "הרגעת הרווח של לאומי לא מרגיעה. ציפינו לרווח גבוה בהרבה מברבעון המקביל"

"הרבה יותר גרוע ממה שחשבנו בעקבות האזהרה בתשקיף" - כך מגדיר האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות' את ההודעה שפירסם הבוקר בנק לאומי . הבנק מסר כי ההפרשות שלו לחובות מסופקים ברבעון השלישי יהיו גבוהות מ-622 מיליון שקל - מספר הגבוה בכ-30% מתחזית ההפרשות המעודכנת של לידר, אחרי האזהרה הראשונה בתשקיף שפירסם הבנק.

בלידר הפחיתו בתחילת השבוע את תחזית הרווח לבנק לאומי מרמה של 260 מיליון שקל לרמה של כ-200 מיליון שקל, בעקבות האזהרה בתשקיף. הבוקר, בן זאב הרבה יותר נחרץ ומוריד את תחזית הרווח של הבנק ברבעון לרמה של כ-118 מיליון שקל בלבד.

בן זאב מציין כי מעבר לגידול בהפרשות, מדאיגה העלייה החדה של כ-12% באשראי המסווג כאשראי בעייתי. במיוחד מציין בן זאב את הגידול באשראי המסוכן במגזר המלונאות. לדבריו, האשראי למגזר המלונאות הסתכם בכ-6 מיליארד שקל, כאשר ברבעון השני כ-30% מהאשראי הוגדר כבעייתי. בן זאב מדגיש כי גם בנק הפועלים חשוף במספרים גדולים - כ-7 מיליארד שקל - לענף המלונאות (ברבעון השני הגדיר בנק הפועלים כ-11% מהאשראי למגזר כבעייתי).

בנק לאומי מציין בהודעתו כי "על אף האמור לעיל, אומדן הבנק, על בסיס הנתונים הידועים לבנק במועד התשקיף, הוא כי יש לצפות כי הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2002, לא יהיה נמוך מהרווח הנקי ברבעון השלישי ב-2001" (שהסתכם בכ-111 מיליון שקל - א.מ).

ראש המחלקה הכלכלית של מנורה גאון, מירון קצפ, מציין כי הודעת ההרגעה של בנק לאומי, לגבי הרווחים, "לא מרגיעה כלל". התחזיות של בית ההשקעות, אומר קצפ, היו למספרים הרבה יותר גבוהים מאשר ברבעון המקביל ב-2001. במנורה גאון העריכו כי הבנק יסיים את הרבעון עם רווח של 250 מיליון שקל, וכעת הם מעריכים שהוא יציג רווח של כ-115 מיליון שקל. מנגד, אומר קצפ, התחזית שלנו היתה להפרשות בהיקף של כ-400 מיליון שקל, כך שההפרשה בפועל תהיה גבוהה בכ-50% מהציפיות.

מירון מציין כי כדי שהבנק יעמוד בתחזית שלו בשורה התחתונה, הוא יצטרך להציג עלייה של כ-30% ברווח מפעולות מימון לרמה של כ-1.3 מיליארד שקל.

אנליסט בכיר נוסף ציין כי ההודעה של לאומי היום היא בבחינת בשורה רעה למשקיעים. האנליסט ציין כי להערכתו, ההפרשה הגבוהה לחובות מסופקים הינה פועל יוצא של ההנפקה של מניות המדינה הממשמשת ובאה. "בלאומי החליטו להיות זהירים יותר, להערכתי, ערב ההנפקה, בכדי שלא יוכלו לבוא בטענות אל הבנק בשלב מאוחר יותר כי הסתיר חלק מהנתונים. מה שמדאיג יותר הוא הגידול של 12% בחובות הבעייתיים של הבנק ברבעון השלישי, שככל הנראה נגרם גם כן, להערכתי, מזהירות שנוקט הבנק ערב ההנפקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully