וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתחיה בר שביט: הפחתת הריבית בארה"ב תשפיע לחיוב על המשק הישראלי; לא צפויה הורדת ריבית לפני אישור התקציב

ליאור כגן

7.11.2002 / 15:10

הכלכלן הראשי של בנק הפועלים: מדד המחירים לצרכן של אוקטובר יעלה ב-0.7%, אך בששת החודשים הבאים צפויה אינפלציה נמוכה של עד 0.3%



הפחתת הריבית בשיעור של 0.5% בארה"ב תשפיע לחיוב על המשק הישראלי - כך סבור פתחיה בר שביט, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים. בר שביט מסביר כי ההשפעה החיובית צפויה להגיע משני כיוונים: הראשון הוא הדחיפה החיובית שהפחתת הריבית צפויה לתת למשק האמריקאי, שתביא לגידול בביקוש ליצוא מוצרים מישראל. ההשפעה השנייה היא מדיניות מוניטרית פחות מרסנת בה יוכל לנקוט נגיד בנק ישראל, דוד קליין.



בר שביט מעריך כי קליין לא יוריד את הריבית לפני אישור תקציב המדינה לשנת 2003, וזאת על אף פער הריביות בין ישראל לארה"ב, שהתרחב אתמול ל-7.85%. בר שביט מעריך כי שער החליפין של הדולר לא יירד מתחת לרמה של 4.6 שקלים בטווח הקצר, אך גם לא יעלה מעל לרמה של 4.9 שקלים.



להערכתו, מדד המחירים של חודש אוקטובר יעלה ב-0.7%, ושל חודש נובמבר יעלה ב-0.1%, כך שעליית המדד בשנת 2002 כולה תסתכם ב-8%. בר שביט מעריך כי האינפלציה תתמתן בחודשים הבאים, כך שעליית המדד בששת החודשים הבאים (לא כולל חודש אוקטובר) תסתכם ב-0.1%-0.3% בלבד. להערכת בר שביט, שיעור הגידול בתוצר בשנת 2003 יהיה 1.5% - הערכה אופטימית לעומת תחזיות קודרות המדברות על אפשרות לצמיחה שלילית של עד 1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully