וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה: ירידה במחזורים הממוצעים במסחר במניות ואג"ח; עלייה במחזורי המסחר במק"מ

אמיר טייג

7.11.2002 / 15:58

קיצור תקופת ההשקעה הוא תוצאה של חוסר הוודאות במשק; המחזור היומי במניות היה 169 מ' ש' בלבד; באופציות הדולריות חלה ירידה בפעילות - המחזור הסתכם ב-38 א' יחידות



מחזור המסחר היומי במניות הסתכם בכ-169 מיליון שקל בלבד, בדומה למחזור בספטמבר, והיה נמוך בכ-27% מהמחזור הממוצע בתחילת השנה. כך עולה מנתוני הבורסה לחודש אוקטובר. באיגרות החוב הסתכם המחזור היומי בכ-605 מיליון שקל, בדומה לחודש הקודם, והיה נמוך בכ-22% מהמחזור הממוצע מתחילת השנה. במק"מ נרשם מחזור שיא של כ-389 מיליון שקל ליום, לעומת כ-339 מיליון שקל בממוצע בתחילת השנה.



הירידה במחזורי המסחר באפיקי מניות ובאג"ח, המאופיינים בטווח השקעה ארוך בדרך כלל, והעלייה במחזורי המסחר במק"מ, שטווח הפדיון שלהם הוא עד שנה, עולה בקנה אחד עם המגמה הכללית בשוק, לפיה מעדיף הציבור לקצר את טווח ההשקעה שלו. קיצור טווח ההשקעה הוא סממן של רמת אי הוודאות הגבוהה בשוקי המניות והאג"ח הארוכות.



באופציות הדולריות חלה ירידה בפעילות ומחזור המסחר היומי, שהסתכם בכ-38 אלף יחידות, היה נמוך בכ-23% מהמחזור בספטמבר ומהמחזור הממוצע מתחילת השנה. מאידך, באופציות על מדד ת"א 25 עלה מחזור המסחר היומי והסתכם בכ-105 אלף יחידות לעומת כ-93 אלף יחידות בספטמבר. מחזור זה נמוך עדיין בכ-10% מהמחזור הממוצע בתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully