וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניון בשפל: מהדרין מחקה כ-22 מיליון שקל בגין החזקתה בקניון הדרים בנתניה

אלי דניאל

7.11.2002 / 16:07

הסיבה למחיקה - ירידה בערך הנכס בשל האינתיפאדה, המיתון ופתיחת מרכזים מתחרים באזור; המחיקה קוזזה ע"י רווח הון של כ-49 מ' ש' בגין הפקעת פרדס כפר ענא



חברת מהדרין , הנמצאת בשליטה משותפת של נכסי הדרים מקבוצת נכסים ובנין וחברת הביטוח הפניקס , ביצעה במהלך הרבעון השלישי של השנה מחיקה בהיקף של כ-22 מיליון שקל בגין השקעתה בקניון "הדרים" בנתניה.



כך, החברה מציינת כי בשל התמשכות האינתיפאדה, המיתון המעמיק במשק ופתיחתם של מרכזי מסחר מתחרים באזור, בוצעה ההפחתה האמורה וערכו ההוגן של הקניון הועמד על סך של כ-46.2 מיליון שקל. במהדרין מנמקים את ההפחתה בכך שהירידה בשוויו של הקניון איננה בעלת אופי זמני.



מחיקה זו קיזזה חלק מהותי מרווח ההון שנוצר לחברה בגין הסדר הפשרה אליו היא הגיעה עם מדינת ישראל בנוגע להפקעת הקרקעות בפרדס כפר ענא, הצמוד לנתב"ג. על פי הסכם זה, החברה קיבלה כ-51.8 מיליון שקל, ורווח ההון שצמח בגין סכום זה (לפני מסים) הסתכם בכ-49 מיליון שקל. פיצוי נוסף בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל קיבלה החברה ממע"צ לאחר שזו הפקיעה מהחברה רצועת כביש בסמוך לקיבוץ רמת הכובש.



מהדרין, אשר פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה, דיווחה על רווח של כ-6 מיליון שקל, הנובע כולו מרווח ההון בגין הפיצוי מהמדינה. לשם ההשוואה, ברבעון המקביל רשמה מהדרין הפסד של כ-9.6 מיליון שקל. בשורה העליונה שלה הציגה החברה הכנסות של כ-38.1 מיליון שקל ממכירת דירות, מתן שירותים וביצוע עבודות. הכנסות אלה היו גבוהות בכ-69% מההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2001.



במהדרין מוסיפים כי החברה צפויה לקבל ממינהל מקרקעי ישראל פיצוי, בשיעור בלתי ברור, בגין השבת מקרקעין המצויים במתחם צומת כפ"ס-רעננה, וזאת לאור החלטת בג"צ בעתירת עמותת "שיח חדש".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully